Coraz więcej powierzchni handlowych w mniejszych miastach

Aktualności

Coraz więcej powierzchni handlowych w mniejszych miastach

05 września 2016

W pierwszym półroczu br. rynek nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wzrósł do ponad 13,5 mln m². powierzchni najmu – podaje Cushman & Wakefield. Nadal obserwowany jest trend otwierania centrów i parków handlowych w miastach poniżej 100 tys. – podaje firma doradcza Cushman & Wakefield prezentuje dane z raportu Property Times: Wzrost konkurencji na rynku wymusza szybką reakcję, podsumowującego pierwszą połowę 2016 r. na rynku powierzchni handlowych w Polsce. Łączny wolumen zasobów nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce na koniec I poł. 2016 r. osiągnął 13,53 mln m². Największą grupę stanowią centra handlowe – 73% rynku, wolnostojące magazyny handlowe – 18%, parki handlowe – 7,5% oraz centra wyprzedażowe – 1,5%. Jednym z najważniejszych trendów pozostaje rosnący udział w całości zasobów obiektów handlowych zlokalizowanych w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. W segmencie centrów handlowych to już ok. 17% , podczas gdy jeszcze 5 lat temu było to 12%, a przed dekadą zaledwie 7%. Podobna tendencja występuje w formacie parków handlowych. Szczególnie intensywnie rozwija się koncept tzw. strip mall, czyli niewielkich obiektów handlowo-usługowych z ciągiem sklepów z niezależnymi wejściami od parkingu. Dobrze się sprawdza w warunkach rynkowych małych miejscowości, pozwalając najemcom obejmować swoim zasięgiem coraz mniejsze rynki.

Źródło: Cushman & Wakefield