Czy producenci FMCG zarobią na Kanadyjczykach?

Aktualności

Czy producenci FMCG zarobią na Kanadyjczykach?

21 września 2017

Od dziś w Polsce obowiązują zapisy umowy o wolnym handlu CETA z Kanadą. Umowa została podpisana 30 października 2016 r. w trakcie Szczytu UE – Kanada. Wdrożenie części handlowej tego porozumienia może być korzystne dla rodzimych producentów, otwierając im rynek kanadyjski. Ministerstwo Rozwoju prognozowało, że „W wyniku zawarcia umowy CETA firmy polskie i unijne będą pierwszymi przedsiębiorstwami zagranicznymi, które uzyskają dostęp do kanadyjskiego rynku zamówień publicznych w stopniu, jakiego nie oferuje żadna inna umowa międzynarodowa zawarta przez Kanadę.” Dziedziny, w których rodzime firmy mają szansę powalczyć o zyski na kontynencie północnoamerykańskim to m.in.: chemia gospodarcza i przetwory spożywcze. MR po podpisaniu umowy przewidywało, że „najprawdopodobniej najbardziej wzrośnie eksport odzieży i dodatków odzieżowych oraz innych konfekcjonowanych artykułów włókienniczych, a także niektórych artykułów rolno-spożywczych, m.in. warzyw, cukrów i wyrobów cukierniczych oraz tytoniu i wyrobów tytoniowych.”