INWESTYCJA LIDLA ZA 500 TYS. PLN

Aktualności

INWESTYCJA LIDLA ZA 500 TYS. PLN

19 czerwca 2017

Siedzenie, patrzenie w ekran telefonu, a nawet chodzenie w szpilkach. Wszystko to, jeśli robione jest w niewłaściwy sposób, może obciążać kręgosłup i prowadzić do powstawania wad postawy. Dlatego, aby temu zapobiegać, firma Lidl Polska zainwestowała 500 tys. PLN w szkolenia dla pracowników z zakresu profilaktyki zdrowego kręgosłupa.   

Lidl inwestuje w różne obszary rozwoju pracowników, także w szkolenia z zakresu ergonomii pracy i edukację zdrowotną. Właśnie zakończył cykl spotkań o tematyce profilaktyki zdrowego kręgosłupa i udzielania pierwszej pomocy, w którym uczestniczyło ponad 12 000 zatrudnionych w sieci osób.

Szkolenia dla pracowników firmy Lidl poprowadzili wykwalifikowani specjaliści z zakresu fizjoterapii oraz ratownicy medyczni. W ramach inicjatywy, każdy z uczestników otrzymał broszury informacyjne z zestawem ćwiczeń, a podczas spotkań dowiedział się, skąd biorą się dolegliwości mięśniowo-szkieletowe, jak ich unikać i co robić, by im zapobiegać, np. poprzez dbanie o właściwą postawę i organizację stanowiska pracy, a także wykonywanie prostych ćwiczeń, które pozytywnie wpływają na kręgosłup. Firmie zależy także na tym, aby klienci i osoby zatrudnione w sieci czuły się bezpiecznie w sklepach, centrach dystrybucyjnych oraz biurach Lidla. Dlatego pracownicy po raz kolejny przypomnieli sobie zasady resuscytacji krążeniowo-oddechowej, ale także postępowania przy najczęściej występujących zagrożeniach: oparzeniach, zranieniach, zadławieniach, czy atakach epilepsji.

 

Dbanie o rozwój naszych pracowników jest jedną z wartości firmy Lidl. Inwestując jednak w rozwijanie ich kompetencji, nie zapominamy także o zdrowiu. Dlatego np. oferujemy zatrudnionym pakiet prywatnej opieki medycznej, który ciągle rozszerzamy, a także edukujemy ich w jaki sposób mogą zadbać o swoje zdrowie” – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager w Lidl Polska.

Sieć regularnie prowadzi działania w zakresie profilaktyki zdrowotnej pracowników, np. organizując akcję szczepień przeciwko grypie, czy „Lidl na różowo”, podczas której zwraca szczególną uwagę na profilaktykę zachorowania na raka piersi. Firma wspiera także pracowników w udziale w zawodach sportowych i edukuje ich w zakresie aktywności fizycznej oraz zdrowego odżywiania.