Lenta nowym członkiem European Marketing Distribution

Aktualności

Lenta nowym członkiem European Marketing Distribution

Rosyjski detalista Lenta został nowym członkiem European Marketing Distribution (EMD) AG – jednego z największych europejskich sojuszy zakupowych. Posiadająca siedzibę w Petersburgu Lenta to jeden z największych detalistów w Rosji, prowadzący 214 hipermarkety działające w 79 miastach na terenie całej Rosji i 71 supermarketów na terenie całego kraju. Firma odnotowuje roczne przychody na poziomie 4,5 mld euro i zatrudnia ok. 40,4 tys. osób.

Dzięki członkostwu w EMD Lenta zwiększy swój potencjał w zakresie pozyskiwania towaru, co przełoży się na znaczne oszczędności na łańcuchu dostaw. Zaoszczędzone w ten sposób środki Lenta będzie mogła przeznaczyć na inwestycje wzmacniające jej ofertę.

Jako członek grupy EMD, która działa w 22 państwach, Lenta będzie miała do dyspozycji bogate zaplecze do prowadzenia zakupów na zagranicznych rynkach. Otworzą się przed nią również możliwości uzyskania synergii działań marketingowych, a także nowe alternatywy dla działalności w zakresie marek europejskich i marek własnych.

– Wejście do silnej i opartej na partnerstwie społeczności grupy EMD to dla nas powód do wielkiego zadowolenia. Z pewnością korzystnie wpłynie to na poziom sprzedaży naszej firmy, EMD daje nam bowiem dostęp do bogatej oferty produktów i narzędzi marketingowych, dzięki którym będziemy mogli przyspieszyć nasz wzrost na rosyjskim rynku, zachowując strategiczną orientację na klienta – powiedział dyrektor generalny Lenty Jan Dunning.

Na zawarciu współpracy z Lentą zyskają też wszyscy producenci działający w sektorze produktów szybkozbywalnych – otworzą się przed nimi bowiem nowe możliwości.

Źródło: PAP