Pierwsze targi producentów marek własnych w Polsce

Aktualności

Pierwsze targi producentów marek własnych w Polsce

26 czerwca 2014

W Targach Kielce swoje produkty prezentuje ponad 100 firm z Niemiec, Austrii, Włoch, Ukrainy, Litwy, Belgii, Serbii, Węgier i Polski.

Targi i Konferencja Producentów Marek Własnych Private Label Middle Europe (PLME) to jedna z nielicznych w Europie międzynarodowych platform biznesowych dla przemysłu marek własnych, miejsce spotkań producentów, odbiorców hurtowych i najważniejszych sieci handlowych z całego Starego Kontynentu. Dzięki skoncentrowaniu w jednym miejscu wszystkich podmiotów zainteresowanych działaniami w tym sektorze, targi PLME są najlepszym miejscem do prezentacji najnowszej gamy produktów, nawiązania szerokich sieci kontaktów biznesowych oraz podpisania intratnych kontraktów.

– Bez marek własnych i bez zrozumienia ich szczególnych właściwości konkurencyjnych skuteczne zarządzanie zakupem produktów i ich sprzedażą wyglądałoby na pewno mniej efektownie i efektywnie. Pamiętajmy bowiem, że sukces wielu polskich firm handlowych i produkcyjnych nie byłby możliwy bez tego szczególnego typu produktów. Marka własna to synteza oszczędności i skuteczności zakupowo-sprzedażowej dla wszystkich: producenta, handlowca i konsumenta. Potrzebne jest forum biznesowe, a stać się nim powinny organizowane w Kielcach targi poświęcone marce własnej. Skoro „stara” Europa spotyka się w Holandii od lat, świat jeździ w tej sprawie do Nowego Jorku, Azja spotyka się w Hong-Kongu, dlaczegóżby nie robić tego w Polsce? Przecież targi to nie tylko spotkania i oglądanie, to też zdobycie wyobrażenia na temat możliwości rynku, siły konkurentów, szans kontraktowych, wreszcie samych kontraktów – mówi dr Maria Andrzej Faliński, Dyrektor Generalny, Polska Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Podczas targów zobaczyć można także specjalną galerię produktów oferowanych pod marką własną, które trafiły do sprzedaży w 2014 roku. Swoją ofertę prezentują tam m.in. Intermarche, Kaufland, PSS Społem, Piotr i Paweł czy Tesco.

Targom PLME towarzyszy specjalistyczna konferencja. Spotkanie odbyło się pierwszego dnia wystawy. Wśród prelegentów m.in. Tomasz Krysiak – AC Nielsen, Andrzej Wojciechowicz – Doradca FMCG Bussines Consulting, Dorota Kałowska – Firma Cobaltspark, dr Magdalena Stachura Tesco, Ryszard Jaśkowski – Wiceprezes Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Społem, Ireneusz Cichoński – Intermarche Polska, Jacek Galiński – Kodak Polska, dr Maria Andrzej Faliński – Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Andrzej Gantner – Członek Zarządu – Dyrektor Generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności, Maciej Ptaszyński – Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu oraz Jacek Piechota, były minister gospodarki i pracy, obecnie prezes Polsko – Ukraińskiej Izby Gospodarczej.

Podczas spotkania poruszane były takie zagadnienia jak marki własne na polskim rynku FMCG, współpraca wytwórca – handel, jak efektywnie zarządzać wizerunkiem marki własnej, nadzór nad jakością marki własnej Tesco, marki własne jako element strategii rozwoju PSS Społem, perspektywy rozwoju – szanse i zagrożenia, jak zadbać o wysoką jakość drukowanych opakowań, marka własna jako instrument konkurencji, rola marek własnych w budowaniu lojalności klientów czy marki własne w wymianie polsko-ukraińskiej.

Partnerami pierwszych targów PLME są Polska Organizacji Handlu i Dystrybucji, Polska Izba Handlu oraz Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza.