PWC: Konsumenci formułują własne opinie o produktach dla dzieci

Aktualności

PWC: Konsumenci formułują własne opinie o produktach dla dzieci

26 lipca 2017

Czy rodzice, kupując ciastka dla dzieci, sięgają po innowacyjne produkty i nowości na rynku ciastek? Jednym z bardzo widocznych trendów konsumenckich w Polsce jest przesunięcie zakupów produktów spożywczych dla dzieci w kierunku zdrowszych produktów. Nieograniczony dostęp do informacji sprawił, że konsumenci formułują własne  opinie o produktach dla dzieci i kupują je niezależnie od marki.

Konsumenci są też coraz ostrożniejsi przy wyborze dla swoich dzieci produktów zawierających konserwanty i dodatki. Na rynku pojawiło się wiele nowych marek oferujących ciastka z obniżoną zawartością cukru – bez konserwantów, z błonnikiem oraz produktów dostępnych w tak zwanych sklepach ekologicznych (np. ciastka owsiane). Coraz większa liczba konsumentów jest skłonna zapłacić więcej za produkty naturalne, niezawierające sztucznych dodatków. Zdrowe produkty obejmują m.in. produkty funkcjonalne, takie jak ciastka śniadaniowe charakteryzujące się większą zawartością witamin i minerałów. Zgodnie z naszą prognozą udział dyskontów w rynku wzrośnie z 37,4% w 2015 roku do 43,8% w roku 2020, głównie kosztem tradycyjnego handlu i hipermarketów. W związku z ogólną tendencją spadkową w kanale tradycyjnym oraz zamykaniem mniejszych sklepów, prognozowany jest również spadek sprzedaży ciastek w sklepach tradycyjnych.