Są miliony euro na promocję polskich produktów rolnych i spożywczych

Aktualności

Są miliony euro na promocję polskich produktów rolnych i spożywczych

26 października 2015

10 mln euro przeznaczy w tym roku KE na promocję polskich pomidorów, makaronu i mięsa drobiowego. Od przyszłego roku pieniędzy będzie zdecydowanie więcej i przeznaczone zostaną m.in. na reklamę polskich produktów mleczarskich i mięsa wieprzowego.

Polskie organizacje branżowe pozyskały ponad 10 mln euro na promocję w Polsce i w Niemczech – pomidorów, na Ukrainie i w Chinach – makaronów oraz w Wietnamie, Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich – mięsa drobiowego wysokiej jakości.

Celem programów pt. „Pomidory dobre z natury”, „Makarony Europy”, czy „Europejski drób – w jakości siła” jest wzrost świadomości konsumentów, dystrybutorów nt. zalet polskich produktów, a w konsekwencji wzrost ich sprzedaży na rynkach docelowych.

W ramach programów zaplanowano szereg działań promocyjnych w mediach (prasa, internet, TV), udział w targach, organizację misji gospodarczych, promocję w punktach sprzedaży, a także działania o charakterze public relations.

Od 1 grudnia 2015 r. programy promocyjne będą finansowane z PROW.

Źródło: pap