Jesteś tutaj

Sprzedaż w sklepach małoformatowych na takim samym poziomie

Jak pokazują dane CMR, w kwietniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła niemal tyle samo co w marcu br. W ujęciu rok do roku odnotowano spadek o 5,7%.

 Z danych CMR wynika, że w kwietniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,66 zł, czyli o 6,2% więcej niż w marcu br. i aż o 14,6% więcej niż przed rokiem – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.

CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polska Izba Handlu złożyła do Rzecznika Praw Obywatelskich wniosek o wystąpienie do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie zgodności z Konstytucją RP zmiany Art. 119 § 1 w Kodeksie Wykroczeń. Dotyczy to zwiększenia progu wartości od jakiej kradzież jest uznawana za przestępstwo – zgodnie z obowiązującą od listopada 2013 roku nowelizacją  kradzież poniżej ¼ minimalnego wynagrodzenia (obecnie 420zł ) to tylko wykroczenie.

CMR opublikowało dane za wrzesień br. Wynika z nich, że obroty sklepów małoformatowych wzrosły, z kolei liczba transakcji spadła w nich. Ze względu na pogodę klienci kupowali także inne produkty niż w sierpniu br. oraz wrześniu poprzedniego roku.

X