Jesteś tutaj

Sprzedaż w sklepach małoformatowych na takim samym poziomie

Jak pokazują dane CMR, w kwietniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła niemal tyle samo co w marcu br. W ujęciu rok do roku odnotowano spadek o 5,7%.

 Z danych CMR wynika, że w kwietniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,66 zł, czyli o 6,2% więcej niż w marcu br. i aż o 14,6% więcej niż przed rokiem – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.

CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Prezentujemy najnowszą, piątą odsłonę rankingu „Równi w Biznesie”. Przygotowany został przez Polską Izbę Handlu w celu pokazania, w jaki sposób działający na polskim rynku producenci wody butelkowanej współpracują z niezależnym handlem detalicznym. Wyróżniając tych, którzy sprawiedliwie traktują zarówno wielkoformatowe, jak i małoformatowe sklepy, promuje on dobre praktyki i inicjuje dyskusję o kondycji polskiego handlu.

W kategorii „Napoje gazowane” najlepsza okazała się czeska Kofola. Za nią na podium znalazły się firma Zbyszko z Radomia i Victoria Cymes
z Wałcza. Pod względem właściwego podejścia do różnej wielkości podmiotów na rynku detalicznym lokalni producenci wyprzedzają globalne koncerny.

 

X

Przeczytaj również