Jesteś tutaj

Sprzedaż w sklepach małoformatowych na takim samym poziomie

Jak pokazują dane CMR, w kwietniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła niemal tyle samo co w marcu br. W ujęciu rok do roku odnotowano spadek o 5,7%.

 Z danych CMR wynika, że w kwietniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,66 zł, czyli o 6,2% więcej niż w marcu br. i aż o 14,6% więcej niż przed rokiem – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.

CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W kategorii „Soki i nektary” najlepszy okazał się znany głównie z produktów o krótkim terminie przydatności do spożycia Marwit. Tuż za nim na podium plasuje się koncern Maspex, a trzeci w zestawieniu dziesięciu największych firm operujących w tej kategorii jest Pure Plus – producent znanych napojów na bazie soku z aloesu.

W Senacie toczą się prace w sprawie ustawy ograniczającej marnowanie żywności przez sklepy spożywcze. Sankcjami, które wiążą się z nieprzestrzeganiem ustawy są kary finansowe. W temacie prac nad ustawą wypowiedział się Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu – Nie warto ustanawiać nakazów oddawania żywności i ustalać kar. Nikt nie chce marnować jedzenia, dlatego należy zastanowić się jak wspierać tych, którzy chcą je oddawać.

X