Wskaźnik ufności konsumenckiej w styczniu 2019 r. wzrósł

Aktualności

Wskaźnik ufności konsumenckiej w styczniu 2019 r. wzrósł

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 4,3 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 5,4. Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 7,4 i 5,4 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 3,8 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 2,9 p. proc dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 2,0 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju.

Foto: Pixabay