Jesteś tutaj

Wydatki reklamowe branży handlowej w lutym

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lutym 2018 r. w wybranych branżach m.in.: handlowej i farmaceutycznej. Największe wydatki wygenerowały reklamy, skierowane do konsumentów, w branży farmaceutycznej (produkty na przeziębienie i grypę) oraz handlowej.

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w lutym 2018 r. to branża farmaceutyczna zdominowała wydatki reklamowe w wybranych branżach, osiągając 48 proc. całego budżetu (tj. 417,5 mln zł). Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się branża handlowa uzyskując wynik 25 proc., co oznacza 216,3 mln zł przeznaczonych na reklamę. Branże finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacyjna wygenerowały po 9 proc. badanych wydatków reklamowych.

Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych w lutym br. był Lidl, który przeznaczył na promocję ponad 31 mln zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się  Media Expert, a na najniższym stopniu podium stanęła Biedronka.

W branży handlowej – podobnie jak w poprzednim miesiącu – największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką (32%) oraz sklepów dyskontowych (27%). Na czwartym miejscu znalazły się hipermarkety (7%).

Podobne artykuły

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w kwietniu 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Wciąż wzrastają wydatki reklamowe w branży handlowej.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w maju 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Nadal na czele zestawienia znajduje się branża handlowa, w której utrzymuje się wysoki budżet przeznaczany na reklamy w mediach tradycyjnych.

X