Jesteś tutaj

5. Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Grupy Ferrero

23 kwietnia w Ambasadzie Włoch przy Pl. Dąbrowskiego 6 w Warszawie odbyła się prezentacja 5. Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Grupy Ferrero. Podczas debaty „Wysoka jakość, poszanowanie zasobów, efektywność ekonomiczna – dobre praktyki zrównoważonej produkcji żywności” głos zabrali eksperci m.in.: prof. dr hab. Andrzej Kowalski, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy, prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan, Kierownik Zakładu Badań Konsumpcji, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, SGGW, Robert Ignaczak, wieloletni kierownik produkcji, kierownik działu ciągłego doskonalenia w Fabryce Ferrero w Polsce, Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności oraz dr Przemysław Litwiniuk, Dyrektor FAPA, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa.

– Codzienne wcielanie w życie odpowiedzialności społecznej, w sposób wytrwały, pełen pasji i cierpliwy, oznacza dla nas dalsze zobowiązanie do utrzymania tych wyróżniających nas wartości także w przyszłości! Jesteśmy bowiem przekonani, że nasze działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu, na równi z wartością naszych marek, stanowią nieodzowny warunek trwałości naszego rozwoju, naszego wzrostu – mówi Giovanni Ferrero, dyrektor generalny Grupy Ferrero.

Model Odpowiedzialności Społecznej Biznesu Ferrero jest trzonem raportu, wraz z opisem jego czterech filarów:

1.            Produkty tworzone z najwyższą troską o potrzeby konsumentów oraz ich bezpieczeństwo, utrzymują doskonałość zarówno w dziedzinie jakości, jak i świeżości oraz innowacyjności. Oto kluczowe dane:

a.            Ponad 95% wielkości produkcji Ferrero to produkty oferowane w porcjach nieprzekraczających 150 Kcal;

b.            Pracownicy naukowi w Ferrero pracują obecnie nad ponad setką nowych produktów, opierając się na wysoce zaawansowanych, opatentowanych technologiach.

2.            Fundacja Ferrero i jej dwojaki cel:

a.            Z jednej strony Fundacja świadczy usługi opieki medycznej i społecznej dla 3300 byłych pracowników oraz ich współmałżonków;

b.            Z drugiej zaś, Fundacja promuje inicjatywy kulturalne i artystyczne, głównie dotyczące Alby i regionu Piemont, co odnosi niezwykle pozytywny wpływ na lokalną społeczność.

3.            Przedsięwzięcia Społeczne Ferrero, które już działają w Indiach, Afryce Południowej i Kamerunie, skupione są na osiągnięciu dwóch głównych celów:

a.            Tworzenie nowych miejsc pracy: od 31 sierpnia 2013 polegały one na współpracy 2739 osób, co odpowiada 9% wszystkich współpracowników Grupy;

b.            Wdrażanie projektów oraz inicjatyw promujących zdrowie i edukację dzieci. Jako przykład wspomnieć można budowę w pobliżu zakładu w Indiach nowego przedszkola, które codziennie przyjmować będzie 120 dzieci na każdej zmianie.

4.            Kinder+Sport, to program edukacyjny Ferrero, który promuje aktywny styl życia wśród dzieci oraz młodzieży, by zapobiegać i podejmować walkę z siedzącym trybem życia.

a.            W latach 2012/2013, program Kinder+ Sport poruszył 2,25 milionów dzieci na całym świecie;

b.            Do roku 2017/2018, plany programu obejmują zwiększenie zasięgu z 20 do 30 krajów, poruszenie 5 milionów dzieci rocznie, a także uruchomienie przynajmniej jednego programu w każdym z krajów, do których dotarliśmy.

Ponadto wraz z rozszerzeniem działań przemysłowych oraz produkcji, Grupa zminimalizowała swoje oddziaływanie na środowisko zmniejszając emisję CO2 o ponad 32% (na jednostkę produktową, w odniesieniu do roku 2009) a także zużycie wody o ponad 26%.

Trzeci rok z rzędu Grupa Ferrero uzyskała poziom wdrożenia GRI A+, co oznacza najwyższy poziom raportowania zrównoważonego rozwoju potwierdzony kontrolą GRI oraz zaświadczeniem GRI. Niezależny nadzór nad całym raportem został przeprowadzony przez firmę Deloitte.

Spotkanie zorganizowała firma Ferrero oraz Ambasada Republiki Włoch w Polsce. „Poradnik Handlowca” uczestniczył w tym wydarzeniu.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

Decyzja o zmianie w sposobie zarządzania ma wzmocnić pozycję firmy na rynku produktów czekoladowych oraz wpłynąć na tempo wzrostu.

Grupa Ferrero, jeden z liderów branży produkcji słodyczy, nadal wzmacnia swoją obecność na rynku orzechów laskowych. Celem jest dążenie do zapewnienia najwyższej jakości tego podstawowego surowca, który nadaje niepowtarzalny smak wielu popularnym produktom Ferrero, takim jak Nutella, Ferrero Rocher i Kinder Bueno. Dlatego właśnie Grupa Ferrero dokonała przejęcia 100% kapitału będącej dotąd własnością rodzinną Grupy Oltan.

X