Jesteś tutaj

50-lecie Nutelli

W 2014 roku, marka świętuje 50. urodziny, czyniąc miłośników Nutelli w 160 krajach na całym świecie, bohaterami jubileuszowej kampanii. Idea 50 lat pełnych uczuć to 5 dekad wielu osobistych historii związanych z Nutellą. Zaangażowanie fanów stało się inspiracją dla marki do zebrania ich wyjątkowych i poruszających opowieści.

„Podziel się z nami swoją historią” – to urodzinowe przesłanie kierowane przez markę do fanów na całym świecie, by zachęcić ich do dzielenia się swoją przygodą z Nutellą na stronie: www.nutellastories.com. To właśnie opowieści, zdjęcia i filmy fanów będą składały się na kampanię urodzinową Nutelli, a te najbardziej inspirujące, zostaną nagrodzone.

50 lat Nutelli

Sprawca dobrego nastroju, codzienny bohater, wierny towarzysz – oto, czym Nutella jest dla fanów na całym świecie. Osobiste historie związane z Nutellą powstają już od pięciu dekad. W wielu częściach świata, marka jest uznawana za kultową, stanowiąc nieodłączną część śniadania a liczba jej miłośników stale wzrasta.

W ramach obchodów 50. rocznicy istnienia, Nutella pragnie odwdzięczyć się swoim miłośnikom i rozpoczyna wielkie odliczanie do 18 maja 2014, kiedy w 160 krajach nastąpi równocześnie wielki finał urodzinowego świętowania.

Rodzime historie z Nutellą

Według raportu sporządzonego w kwietniu br. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia[1], wiele osób w Polsce kojarzy Nutellę z dzieciństwem lub z wyjazdami zagranicznymi. Większość ich historii związana jest z rodziną oraz z ulubionymi sposobami na jedzenie Nutelli - uwielbiamy delektować się nią wprost ze słoika, dodawać do ciast i deserów lub smakować na ciepłych tostach: „cała przyjemność polegała na tym, aby tost, który tylko wyskoczy z tostera szybko posmarować kremem (który się na nim rozpuszczał) i w 4 kęsach zjeść całą kanapkę. Niektórzy twierdzą natomiast, że „Nutella znika ze słoika tak szybko, że nic nie jest w stanie się wydarzyć - w tym czasie”.

Większość fanów Nutelli w Polsce jada ją kilka razy w tygodniu, najczęściej na śniadanie (75% osób), podwieczorek lub jako słodką przekąskę. Ulubionym sposobem jedzenia jej to spożywanie razem z pieczywem (92%), z naleśnikami (57,5%) oraz bez żadnych dodatków (41%)1. Co ciekawe, większość fanów Nutelli w naszym kraju kojarzy ją z przyjemnością, rodzinnym ciepłem i radością – aż 20% wszystkich spontanicznych odpowiedzi dotyczących okazji do jedzenia Nutelli, dotyczyła śniadań w gronie najbliższych.

Nutella wczoraj i dziś

Nutella została stworzona przez włoskiego cukiernika, Pietro Ferrero w 1946 roku, ale za datę narodzin marki, przyjmuje się rok 1964, kiedy krem zyskał nazwę, którą znamy obecnie. Słowo Nutella nawiązuje do jej orzechowego wnętrza. Dziś jest marką cenioną za jakość, stanowi część rodzinnego śniadania i jest kojarzona z rozpoczęciem dnia.

 

[1] Badanie CAWI, N=400, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014r.

 

 

Kategoria: 

Podobne artykuły

W swojej najnowszej Karcie oceny nabywcy oleju palmowego, analizującej globalne firmy pod kątem wspierania zrównoważonego oleju palmowego, WWF wymienia FERRERO na pierwszym miejscu wśród 173 firm.

W tym roku Wawel i Ferrero zadebiutują na polskim rynku w kategorii lodów – informuje Puls Biznesu. Partnerem firm w tej kategorii będzie Unilever.

X