75-lecie marki WINIARY

Aktualności

75-lecie marki WINIARY

27 września 2016

Dokładnie od 75 lat produkty WINIARY goszczą na stołach Polaków i są częścią ciepłych, rodzinnych chwil, a potrawy przygotowane z ich pomocą towarzyszą polskim rodzinom od pokoleń, nieustannie wywołując uśmiech na twarzy bliskich. Świąteczny barszcz czy sałatka jarzynowa z ich dodatkiem to tradycja w najlepszym wydaniu. Produkty marki WINIARY od pokoleń towarzyszą Polakom w kuchni, w codziennym gotowaniu, kolokwialnie mówiąc w garnkach. Majonezu Dekoracyjnego, Rosołu drobiowego czy Barszczu czerwonego używały jeszcze nasze babcie, mamy, a teraz te produkty goszczą także w naszej kuchni. Przepisy na potrawy z wykorzystaniem produktów marki WINIARY przekazywane są w polskich rodzinach z pokolenia na pokolenie, zawsze znajdując szczególne miejsce w kuchennym zeszycie. Wszystko zaczęło się w 1941 roku. To wtedy, na terenie dawnej osady Winiar na przedmieściach Kalisza powstała pierwsza fabryka wyrobów kulinarnych – WINIARY. Prawie 30 lat później z linii produkcyjnej zszedł pierwszy Majonez Dekoracyjny, – do dziś najchętniej kupowany majonez przez Polaków. W latach 80 w zakładzie produkowano także dania obiadowe w puszkach, pasztety, pasty kanapkowe, wody gazowane, a nawet oranżady! W 1994 roku marka WINIARY stała się częścią koncernu Nestlé – największej na świecie firmy w zakresie produkcji żywności. Ten moment przejścia przyniósł ze sobą wiele zmian, m.in. unowocześniono receptury tradycyjnych produktów, a do portfolio dołączyły nowe pozycje. – To był przełom. Otworzyły się przed nami nowe drzwi, zyskaliśmy świeże spojrzenie na rynek, producenta i konsumenta, zaczęliśmy myśleć nad nowymi towarami, podnosiliśmy swoje kwalifikacje. To było tak, jakbyśmy poszli co najmniej o 20 lat do przodu – mówi pani Hanna, która pracę w fabryce WINIARY rozpoczęła w 1976 roku. To, że marka WINIARY od tylu lat jest obecna na polskim rynku to zasługa konsumentów, którzy od 75 lat sięgają po nasze produkty i na co dzień, ale także w święta przygotowują z nimi pyszne posiłki dla swoich bliskich. Majonez Dekoracyjny czy Barszcz Czerwony to niemalże historia sama w sobie. Wielu Polaków nie wyobraża sobie bowiem świątecznego barszczu czy tradycyjnej sałatki jarzynowej bez dodatku tych kultowych pozycji z portfolio marki. Z produktami WINIARY polskie rodziny gotują od pokoleń – przygotowując tradycyjne potrawy, ale też coraz częściej z nimi eksperymentując, np. z WINIARY POMYSŁ NA…. Jak wygląda przepis na sukces?Za pozycją marki stoi m.in. szerokie portfolio, w którym znajdziemy ponad 230 produktów, które od wielu lat pomagają Polakom w przygotowaniu pysznych potraw dla całej rodziny. Jednak sukces WINIARY to przede wszystkim zasługa ludzi! Jeśli o wartości marki miałyby świadczyć osoby, które związały z nią całe swoje zawodowe życie to WINIARY bez wątpienia znalazłoby się w czołówce. Wśród pracowników fabryki w Kaliszu są bowiem osoby, które przepracowały w niej nawet 40 lat! – Mam za sobą 37 lat pracy w tym zakładzie. W fabryce od zawsze panowała ciepła, rodzinna atmosfera, co więcej do dziś pracują tu kolejne pokolenia – dziadkowie, ojcowie, dzieci. Bardzo miło wspominam czas spędzony w zakładzie, jak i swoich współpracowników. Nadal utrzymuję kontakt z wieloma osobami z firmy, spotykamy się towarzysko – mówi pani Hanna. Trzy dekady w Winiary przepracowała natomiast pani Anna. Podobnie jak inni pracownicy miło wspomina lata spędzone w fabryce. – Nie do pomyślenia było, żeby ktoś zapomniał o czyichś imieninach, byliśmy ze sobą bardzo zżyci. Praca w fabryce w przypadku wielu osób zaowocowała przyjaźniami na lata, a czasem nawet małżeństwami – opowiada pani Anna.Marka WINIARY od zawsze jest blisko swoich konsumentów. Serwis Konsumenta od 1997 roku odpowiada na wszelkie zapytania i wątpliwości kulinarne. Na stronie internetowej www.winiary.pl znajdziemy natomiast mnóstwo przepisów, kulinarnych inspiracji, porad oraz konkursów. WINIARY od lat prowadzi również wiele niecodziennych akcji konsumenckich. W ramach akcji „Zupy to nasza specjalność” od lat zachęca Polaków do jedzenia zup, promując je jako wartościowy posiłek na każdą okazję. Do portfolio marki WINIARY co roku dołączają także nowe produkty, odpowiadające na oczekiwania Polaków oraz wpisujące się w aktualne trendy kulinarne. Wysoka jakość i innowacyjność produktów WINIARY od lat doceniana jest przez konsumentów, jak i ekspertów branży kulinarnej.