Jesteś tutaj

Bądź FASOFF! – ruszyła kampania społeczna zapobiegająca FAS

Dnia 9 września w Światowym Dniu FAS ruszyła kampania społeczna pod hasłem FASOFF. Celem akcji jest uświadamianie przyszłym rodzicom – mamom oraz ich najbliższym – o konsekwencjach wynikających ze spożywania alkoholu w trakcie ciąży. Przekaz jest jeden – Nie pij w ciąży. Odwróć kieliszek. Bądź FASOFF. Za kampanię odpowiada Fundacja „Dom w Łodzi” przy wsparciu Kompanii Piwowarskiej.

Kompania Piwowarska wspiera kampanię społeczną FASOFF, której założeniem jest uświadamianie wszystkim ludziom nieodwracalnych skutków, jakie niesie za sobą spożywanie alkoholu przez kobietę w ciąży – nawet „symboliczną kroplę” – która ma wpływ na zdrowie dziecka i może być przyczyną FAS.

– Od 10 lat prowadzimy działania komunikacyjne w mediach oraz w internecie skierowane do przyszłych mam i ich otoczenia, takie jak np. zamieszczanie oznaczeń „W ciąży nie piję alkoholu” na opakowaniach i w reklamach. Informacje dotyczące szkodliwości spożywania alkoholu w ciąży można znaleźć także na naszej edukacyjnej stronie abcalkoholu.pl oraz dzięki akcjom prowadzonym we współpracy z różnymi partnerami np. placówkami medycznymi – komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – W ubiegłym roku aż 273 tys. osób zostało zaangażowanych w nasze programy związane z odpowiedzialnością społeczną – są wśród nich również aktywności przestrzegające przed spożywaniem alkoholu w ciąży – dodał.

Na potrzeby kampanii stworzono nietypowy sklep internetowy (www.fasoff.pl) z produktami dla dzieci, które w rzeczywistości nie istnieją i nie można ich kupić, ponieważ witryna ma wymiar czysto edukacyjny.

– W całym projekcie chodzi o to, że poprzez dość mocne komunikaty i wizualizację kampanii chcemy zwrócić uwagę na problem jakim jest FAS. Wszyscy się zgodzą z tym, że nikt nie chce częstować dziecka alkoholem, więc rzeczy, które znajdują się w sklepie również symbolizują coś, czego nie chcemy dać dziecku – niechcianą wyprawkę nawiązującą do Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych. Za to po kliknięciu na wybrany produkt pojawia się jedna z informacji nt. FAS – uzupełnia Grzegorz Adamski.

Kampanii FASOFF towarzyszy również spot edukacyjny, który przedstawia zupełnie naturalną i dość częstą sytuację – rodzice, spodziewający się dziecka rozpakowują prezenty od przyjaciół po przyjęciu na cześć oczekiwanego przez nich potomka. W trakcie oglądania podarunków, mąż podaje ciężarnej żonie kieliszek wina, który ma ją zrelaksować po intensywnym wieczorze, i trafiają na „prezent” ze strony fasoff.pl – czarne śpioszki od przyjaciół z nadrukiem Mamo. Kocham Cię. A Ty?

Logotypem kampanii jest dziecięcy smoczek z napisem FASO/FF, gdzie O/FF w oczywisty sposób nawiązuje do symbolu procentów, a słowo OFF z języka ang. nawiązuje do wyłączenia, byciem poza.

FAS (ang. Fetal Alcohol Syndrome) to zaburzenia neurorozwojowe, które są skutkiem działania alkoholu na płód w okresie prenatalnym. Alkohol uszkadza układ nerwowy i narządy wewnętrzne. To zmiany nieodwracalne i nieuleczalne.

Kategoria: 

Podobne artykuły

29 maja, rozpocznie się druga edycja Warszawskiego Festiwalu Kultury Piwnej. Impreza potrwa cztery dni. Kompania Piwowarska, będąca organizatorem wydarzenia, ponownie chce szerzyć kulturę piwną, wykorzystując formułę biesiady, jednak tym razem będzie ona mocniej osadzona w warszawskim klimacie.

9 – 10 maja sieć sklepów Biedronka i Kompania Piwowarska zaprosiły mieszkańców 12 miast do wzięcia udziału w trzeciej edycji ogólnopolskiej akcji ekologicznej „Zgrani z naturą”. Akcja cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów sklepów Biedronka. W tym roku rozdanych zostało ponad 13 tysięcy sadzonek roślin i zebrano blisko 13,5 tony surowców wtórnych.

X