Jesteś tutaj

Bądź FASOFF! – ruszyła kampania społeczna zapobiegająca FAS

Dnia 9 września w Światowym Dniu FAS ruszyła kampania społeczna pod hasłem FASOFF. Celem akcji jest uświadamianie przyszłym rodzicom – mamom oraz ich najbliższym – o konsekwencjach wynikających ze spożywania alkoholu w trakcie ciąży. Przekaz jest jeden – Nie pij w ciąży. Odwróć kieliszek. Bądź FASOFF. Za kampanię odpowiada Fundacja „Dom w Łodzi” przy wsparciu Kompanii Piwowarskiej.

Kompania Piwowarska wspiera kampanię społeczną FASOFF, której założeniem jest uświadamianie wszystkim ludziom nieodwracalnych skutków, jakie niesie za sobą spożywanie alkoholu przez kobietę w ciąży – nawet „symboliczną kroplę” – która ma wpływ na zdrowie dziecka i może być przyczyną FAS.

– Od 10 lat prowadzimy działania komunikacyjne w mediach oraz w internecie skierowane do przyszłych mam i ich otoczenia, takie jak np. zamieszczanie oznaczeń „W ciąży nie piję alkoholu” na opakowaniach i w reklamach. Informacje dotyczące szkodliwości spożywania alkoholu w ciąży można znaleźć także na naszej edukacyjnej stronie abcalkoholu.pl oraz dzięki akcjom prowadzonym we współpracy z różnymi partnerami np. placówkami medycznymi – komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – W ubiegłym roku aż 273 tys. osób zostało zaangażowanych w nasze programy związane z odpowiedzialnością społeczną – są wśród nich również aktywności przestrzegające przed spożywaniem alkoholu w ciąży – dodał.

Na potrzeby kampanii stworzono nietypowy sklep internetowy (www.fasoff.pl) z produktami dla dzieci, które w rzeczywistości nie istnieją i nie można ich kupić, ponieważ witryna ma wymiar czysto edukacyjny.

– W całym projekcie chodzi o to, że poprzez dość mocne komunikaty i wizualizację kampanii chcemy zwrócić uwagę na problem jakim jest FAS. Wszyscy się zgodzą z tym, że nikt nie chce częstować dziecka alkoholem, więc rzeczy, które znajdują się w sklepie również symbolizują coś, czego nie chcemy dać dziecku – niechcianą wyprawkę nawiązującą do Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych. Za to po kliknięciu na wybrany produkt pojawia się jedna z informacji nt. FAS – uzupełnia Grzegorz Adamski.

Kampanii FASOFF towarzyszy również spot edukacyjny, który przedstawia zupełnie naturalną i dość częstą sytuację – rodzice, spodziewający się dziecka rozpakowują prezenty od przyjaciół po przyjęciu na cześć oczekiwanego przez nich potomka. W trakcie oglądania podarunków, mąż podaje ciężarnej żonie kieliszek wina, który ma ją zrelaksować po intensywnym wieczorze, i trafiają na „prezent” ze strony fasoff.pl – czarne śpioszki od przyjaciół z nadrukiem Mamo. Kocham Cię. A Ty?

Logotypem kampanii jest dziecięcy smoczek z napisem FASO/FF, gdzie O/FF w oczywisty sposób nawiązuje do symbolu procentów, a słowo OFF z języka ang. nawiązuje do wyłączenia, byciem poza.

FAS (ang. Fetal Alcohol Syndrome) to zaburzenia neurorozwojowe, które są skutkiem działania alkoholu na płód w okresie prenatalnym. Alkohol uszkadza układ nerwowy i narządy wewnętrzne. To zmiany nieodwracalne i nieuleczalne.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W styczniu br. do kadry zarządzającej Kompanii Piwowarskiej dołączył Robert Cooper, który objął stanowisko dyrektora ds. zarządzania projektami i transformacją. Nowy dyrektor będzie odpowiedzialny za koordynację kluczowych projektów biznesowych KP.

Już po raz czwarty tygodnik „Polityka” uhonorował Listkiem CSR przedsiębiorstwa, które w prowadzeniu biznesu kierują się zasadami społecznej odpowiedzialności. Tyle samo razy ten tytuł przypadł w udziale Kompanii Piwowarskiej, nagrodzonej w tym roku Złotym Listkiem. Firma od wielu lat realizuje kompleksową strategię zrównoważonego rozwoju, która od ubiegłego roku opiera się na pięciu źródłach wzrostu i funkcjonuje pod nazwą „Postaw na piwo”.

X

Przeczytaj również