Jesteś tutaj

Biznes odpowiedzialny społecznie – raport Mondelēz International

Pozyskiwanie podstawowych surowców jak kakao lub pszenica z troską o środowisko naturalne, ograniczanie CO2 oraz zużycia wody, zmniejszenie liczby odpadów oraz wspieranie konsumentów w racjonalnym odżywianiu – to tylko niektóre przykłady odpowiedzialnych społecznie działań, prowadzonych przez Mondelēz International, których efekty zostały podsumowane w raporcie „Impact Progress Report”.

„Impact Progress Report”, to coroczne podsumowanie działań, podejmowanych przez Mondelēz International z zakresu społecznej odpowiedzialności.

Preferencje i oczekiwania konsumentów na przestrzeni ostatnich lat zmieniają się. Zdecydowanie wzrosła świadomość właściwego odżywiania się i zdrowego trybu życia. Wysoka jakość produktów i składników utożsamiana jest również ze zrównoważonymi metodami produkcji. Przekłada się to na coraz wyższe wymagania w tym obszarze wobec producentów. Mondelēz International koncentruje wysiłki na odpowiedzialnym podejściu do produkcji przekąsek oraz ich racjonalnej konsumpcji poprzez kompleksowe programy, współpracę z międzynarodowymi organizacjami oraz społecznościami lokalnymi.

Wśród działań z obszaru zrównoważonej produkcji, Mondelēz udało się zrealizować m.in:

• 100% oleju palmowego, jaki stosujemy pochodzi z certyfikowanych plantacji, tj. spełniających wymogi organizacji RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil);

• 43% ziaren kakaowca, wykorzystywanych w produkcji marek czekolady takich jak Milka i Cadbury Dairy Milk pozyskano z programu Cocoa Life, który do końca 2018 r. objął ponad 140 tys. farmerów, działających w 1400 społecznościach. Czekolada Milka jest jednym z produktów wytwarzanych w całości z kakao, pochodzącego z programu Cocoa Life;

• 75% ciastek z portfolio Mondelēz sprzedawanych w Europie Zachodniej produkowane jest ze zboża, uprawianego w ramach programu Harmony. Do 2022 r. roczny wolumen zwiększy się do ponad 280 tys. ton, co pozwoli pokryć zapotrzebowanie na pszenicę niezbędną do produkcji całego europejskiego portfolio ciastek Mondelēz;

• O 10% ograniczona została całkowita emisja CO2 w procesie produkcyjnym;

• O 22% ograniczone zostało zużycie wody w obszarach narażonych na jej niedobory;

• Wyeliminowano już 59 600 z 65 000 ton zadeklarowanych do 2020 r. opakowań.

Drugim ważnym obszarem działań Mondelēz International jest inspirowanie konsumentów do racjonalnej konsumpcji przekąsek. Firma nieustannie pracuje nad aktualnym portfolio, dostosowując produkty do potrzeb konsumentów i wspierając ich w racjonalnym odżywianiu. W tym obszarze Mondelēz International podjął następujące działania:

• Rosnąca ilość produktów z globalnego portfolio jest oferowana w indywidualnie pakowanych porcjach po 200 kalorii lub mniej, co umożliwia konsumentom racjonalne spożywanie przekąsek;

• Uproszczeniu uległa lista składników w recepturze produktów – przykładem mogą być ciastka Lubisie, które na opakowaniach zawierają lupkę z czytelnymi i intuicyjnymi piktogramami, informującymi o prostych składnikach takich jak jajko, mleko i mąka;

• Tylko w ostatnim roku została ograniczona zawartość cukru w czekoladzie Milka i ciastkach Oreo o 1% zaś w całym portfolio została zredukowana zawartość tłuszczów nasyconych o 1% a sodu o 0,9%.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Mondelēz International ogłosił, że na terenie Europy jego najbardziej rozpoznawalna marka czekolady Milka dołączy do prowadzonego przez firmę programu Cocoa Life. To inicjatywa zrównoważonej uprawy ziaren kakaowca i wspierania pozyskującej go społeczności farmerów. Decyzja o rozszerzeniu zasięgu programu jest związana z planami organizacji, aby z czasem pozyskiwać kakao wyłącznie w zrównoważony sposób.

Marki należące do koncernu Mars posiadają 90 proc. rynku gum do żucia w Polsce. Kawałek liczącego 580 mln zł rynku chce przejąć Mondelēz. 

X

Przeczytaj również