Bounty Brands przejmuje Unitop

Aktualności

Bounty Brands przejmuje Unitop

13 listopada 2017

Bounty Brands ogłosiło przejęcie Grupy Unitop, polskiego producenta wyrobów sezamowych i innych słodyczy. Zamknięcie transakcji spodziewane jest w grudniu 2017 r. To kolejne przejęcie, jakiego Bounty Brands dokonało w ostatnim czasie. Kilkanaście dni temu firma została właścicielem producenta pasztetów i zup gotowych – Profi.

Głównymi produktami Unitop są sezamki i chałwa, a oferta firmy obejmuje również przekąski nie oparte na sezamie, takie jak krówki, wafle, czy ciastka. Poza obecnością w Polsce, Unitop jest również obecny na rynkach międzynarodowych, m.in. w krajach Unii Europejskiej, w Australii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych Ameryki, czy na Bliskim Wschodzie. Bounty Brands planuje wspierać dalszy rozwój Grupy w poszczególnych kategoriach produktów, zarówno w Polsce, jak i za granicą, w szczególności jeśli chodzi o szybkorosnący segment zdrowych przekąsek.

Grupa zatrudnia 450 pracowników i posiada zakład produkcyjny w Łodzi. W 2016 r. przychody Unitop wyniosły 170 mln zł.

Przejęcie Unitop to czwarta znacząca akwizycja Bounty Brands w Polsce w ciągu ostatnich dwóch lat, wliczając ogłoszoną w ubiegłym miesiącu przedwstępną umowę przejęcia Profi, czołowego producenta pasztetów i zup gotowych. Sfinalizowanie obu ostatnich transakcji uzależnione jest od zgody UOKiK. Wcześniejsze akwizycje dotyczyły przejętego w 2015 r. Sonko, lidera na rynku wafli ryżowych i zdrowych przekąsek, oraz Stella Pack, wiodącego polskiego producenta i dystrybutora recyclingowych worków na śmieci i innych artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych.