Jesteś tutaj

Branża piwna gotowa na mundial

Wzmożone zamówienia fast foodów, zwiększona sprzedaż przekąsek, ale przede wszystkim piwa – tak będą wyglądać Mistrzostwa Świata w piłce nożnej dla sektora spożywczego. Jak branża poradzi sobie z mundialowymi wyzwaniami?

Rozpoczynające się za kilka dni Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Rosji to nie tylko wielkie święto kibiców, lecz także okazja do zwiększenia obrotów dla firm z różnych branży. Ręce zacierają głównie producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy piwa.

Kondycja piwa w Europie jest bardzo dobra. Według aktualnych danych Komisji Europejskiej w 2016 r. na kontynencie wyprodukowano 39 mld litrów złocistego trunku, czyli aż o 400 mln litrów więcej niż rok wcześniej. Aż 2/3 piwa wyprodukowanego w Europie pochodzi z sześciu krajów: Niemcy – 21%, Wielka Brytania – 13%, Polska – 10%, Hiszpania – 9%, Holandia – 7%, Belgia – 6%

Dobrą renomą cieszą się piwa wyprodukowane w Polsce – co dziesiąte pochodzi z kraju nad Wisłą. Co ciekawe, według danych KOWR aż 38 proc. eksportowanego przez rodzimych producentów piwa trafia do Czech, do Niemiec – 21 proc., a do Holandii – 17 proc.

Piwo to ulubiony trunek Polaków. Jak wynika z aktualnych danych opublikowanych na portalu statystycznym statista.com zajmujemy czwarte miejsce w Europie pod względem spożywanego rocznie piwa – 98 litrów per capita. Pierwsze miejsce zajmują Czesi (143 l), drugie – Niemcy (104 l), Austria (103 l).

Według szacunków specjalistów, w trakcie roku, w którym odbywa się duża impreza piłkarska, spożycie piwa w naszym kraju wzrasta średnio o około 6 proc.

Nic więc dziwnego, że dla branży spożywczej zadbanie o dostępność, logistykę, ale i jakość tego trunku jest dużym wyzwaniem. Na obniżenie jakości piwa wpłynąć może nadmiar tlenu, szok termiczny, zbyt długie nasłonecznienie, wstrząsy w trakcie transportu. Światło z kolei jest zagrożeniem w przypadku stosowania butelek i w ciągu około trzech tygodni może w pełni zepsuć piwo.

Najbardziej niebezpiecznym czynnikiem dla piwa jest niewłaściwa temperatura. Piwo, aby nie straciło swoich walorów, musi być transportowane, przechowywane cały czas w przedziale temperatur 2-16°C i wilgotność maksymalnie 75 proc., zaś granice tolerancji to 0°C i 25°C, przy wilgotności nieprzekraczającej 85 proc.

Producenci oraz dystrybutorzy piwa aby sprostać wymaganiom konsumentów nie tylko na bieżąco sprawdzają prognozy pogody, instruują kierowców oraz obsługę do odpowiedniego traktowania towaru w trakcie załadunku, transportu czy przechowywania, ale też korzystają ze wsparcia nowoczesnych technologii.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

W marcu br. weszły w życie przepisy znowelizowanego rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. Zakładały one, że browary produkujące poniżej 200 tys. hektolitrów piwa miały płacić o połowę niższą akcyzę. Wcześniej obciążenia podatkowe uzależnione były od wielkości sprzedaży. Nowe przepisy uderzają jednak w browary rozlewające piwa do butelek na zlecenie innych firm.

Agencja Starcom przeprowadziła badanie, w którym spytała o firmy związane z mundialem w Rosji oraz reprezentacją Polski. Ponad 60 proc. ankietowanych nie potrafiło wskazać żadnej marki.

X