Jesteś tutaj

Cukrownia w Środzie Wlkp. po modernizacji

W dniu 30 października br. oddano do użytku zmodernizowaną cukrownię w Środzie Wlkp. należącą do firmy Pfeifer & Langen Polska. W uroczystości wzięli udział licznie zaproszeni goście, a uroczystego, symbolicznego przecięcia wstęgi wspólnie z Prezesem Zarządu dr. Romanem Kubiakiem dokonali przedstawiciele wojewódzkich i lokalnych władz. Tę ważną dla regionu inwestycję realizowano przez dwa lata, od października 2016 r. Jej koszt to ponad 260 mln zł. Po modernizacji obiekt stał się jedną z najnowocześniejszych i najbardziej przyjaznych środowisku cukrowni w Europie. W efekcie średzka cukrownia może przerabiać 12 tys. ton buraków na dobę (poprzednio 7,5 tys. ton), co pozwala na produkowanie 250 tys. ton cukru rocznie przy bardzo niskim zużyciu energii. Zadowoleni mogą być także plantatorzy buraka cukrowego z Wielkopolski, nowe możliwości cukrowni spowodują bowiem wzrost areału buraka cukrowego z 30 tys. ha do 45 tys. ha. W kolejnym etapie planowanej rozbudowy zakład w Środzie zostanie wyposażony m.in. w nowoczesną pakownię, wydajną halę spedycyjną z ośmioma rampami załadunkowymi oraz w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania – pierwszy w branży w tej części Europy. W ten sposób Pfeifer & Langen Polska umocni swą pozycję na polskim rynku (obecnie posiada ponad 25% udziałów, a w ciągu roku 4 cukrownie należące do Pfeifer & Langen produkują ponad 600 tys. ton cukru), wzbogacając portfolio o szeroką gamę nowatorskich, niekonwencjonalnych produktów cukrowych sygnowanych marką Diamant.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Produkcja cukru w Polsce o jedną trzecią przewyższa krajowy popyt. Wobec tego producenci zmuszeni są do eksportowania swoich wyrobów do innych krajów, głównie pozaunijnych. W 2018 r. największymi odbiorcami polskiego cukru były Izrael oraz Egipt.

W ostatniej dekadzie nastąpił dynamiczny rozwój rynku żywności ekologicznej w Europie. W Polsce również widać rosnące zainteresowanie tym trendem rynkowym, zarówno gospodarstw rolnych, producentów, dystrybutorów, jak i konsumentów. Firmy korzystające z produktów rolno-spożywczych coraz większą uwagę przywiązują także do kraju, z którego pochodzą dary natury.

X