Jesteś tutaj

Dobre prognozy dla producentów pieczywa chrupkiego

Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż w okresie od sierpnia 2016 r. do lipca 2017 r., w stosunku do analogicznego okresu lat poprzednich, wydatki gospodarstw domowych na kategorię pieczywa chrupkiego zwiększyły się o 7,4%. W ujęciu ilościowym zakupy kategorii wzrosły o 5,3%. Analizowana kategoria pieczywa chrupkiego obejmuje pieczywo chrupkie typu wasa, wafle i snacki (mini-wafle) ryżowe i kukurydziane, macę naturalną i smakową oraz naturalne i smakowe sucharki.

Prognozy dla kategorii pieczywa chrupkiego są pozytywne. Dwa segmenty napędzające pozytywny trend dla całej kategorii to wafle ryżowe i kukurydziane, kupowane przez 54% polskich gospodarstw domowych. W ujęciu ilościowym ich udział w całej kategorii wynosi 58%. Drugim segmentem jest pieczywo chrupkie typu wasa, kupowane przez 29% polskich gospodarstw i stanowiące 27% wolumenu kategorii. W okresie ostatnich 12 miesięcy obydwa segmenty zyskały nowych nabywców oraz odnotowały wzrosty w ujęciu ilościowym i wartościowym w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Według danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK 66% konsumentów kupuje pieczywo chrupkie przynajmniej raz w roku. W analizowanym okresie ostatnich 12 miesięcy przeciętny nabywca sięgał po produkty z tej kategorii około 7 razy, a podczas pojedynczego aktu zakupowego sięgnął po 200 g tego produktu. W skali roku przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło blisko 1,3 kg pieczywa chrupkiego, wydając na nie średnio około 30 zł.

Fot. Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Wawel to polska marka, która od lat cieszy się niesłabnącym zaufaniem konsumentów. Bogata historia firmy oraz przemiany, jakie przechodziły jej produkty i etykiety stały się inspiracją dla organizatorów Dni Designu w Stalowej Woli – na wystawie, organizowanej pod koniec września, można będzie zobaczyć historyczne i współczesne opakowania Wawel.

Trzy produkty Międzychodu: fasolka po bretońsku z boczkiem, gołąbki w sosie pomidorowym oraz ketchup łagodny otrzymały certyfikat programu „Doceń Polskie”. Szczególne uznanie Jury zdobył ketchup łagodny, który otrzymał także tytuł Top Produkt. Patronem honorowym programu promującego polską żywność najwyższej jakości jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

 

X