Jesteś tutaj

Dobre prognozy dla producentów pieczywa chrupkiego

Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż w okresie od sierpnia 2016 r. do lipca 2017 r., w stosunku do analogicznego okresu lat poprzednich, wydatki gospodarstw domowych na kategorię pieczywa chrupkiego zwiększyły się o 7,4%. W ujęciu ilościowym zakupy kategorii wzrosły o 5,3%. Analizowana kategoria pieczywa chrupkiego obejmuje pieczywo chrupkie typu wasa, wafle i snacki (mini-wafle) ryżowe i kukurydziane, macę naturalną i smakową oraz naturalne i smakowe sucharki.

Prognozy dla kategorii pieczywa chrupkiego są pozytywne. Dwa segmenty napędzające pozytywny trend dla całej kategorii to wafle ryżowe i kukurydziane, kupowane przez 54% polskich gospodarstw domowych. W ujęciu ilościowym ich udział w całej kategorii wynosi 58%. Drugim segmentem jest pieczywo chrupkie typu wasa, kupowane przez 29% polskich gospodarstw i stanowiące 27% wolumenu kategorii. W okresie ostatnich 12 miesięcy obydwa segmenty zyskały nowych nabywców oraz odnotowały wzrosty w ujęciu ilościowym i wartościowym w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Według danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK 66% konsumentów kupuje pieczywo chrupkie przynajmniej raz w roku. W analizowanym okresie ostatnich 12 miesięcy przeciętny nabywca sięgał po produkty z tej kategorii około 7 razy, a podczas pojedynczego aktu zakupowego sięgnął po 200 g tego produktu. W skali roku przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło blisko 1,3 kg pieczywa chrupkiego, wydając na nie średnio około 30 zł.

Fot. Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Tacy jak my – Agnieszka Kowalczyk, Ania Mitura, Renata Jaszczuk i Jakub Piekarz, czyli pracownicy Nestlé Polska, mają swoje życie zawodowe i rodzinne. Wśród licznych codziennych obowiązków znajdują jednak czas na coś więcej. Zmienili eleganckie obuwie na sportowe buty i wykonali pierwszy krok do zdrowszej przyszłości. Biegają, grają w tenisa i w siatkówkę. Teraz jako ambasadorzy akcji „Nestlé Porusza Polskę” przekonują Polaków, że aby żyć zdrowiej, nie trzeba być wyczynowym sportowcem.

Gdyby brać pod uwagę przeciętne wynagrodzenie w Polsce w 2013 r., to ze wszystkich dochodów ludności zarobionych wtedy dzięki działalności Grupy Żywiec można by wypłacić jednorazową miesięczną pensję około 3 milionom osób. Te i podobnie interesujące dane można znaleźć w najnowszym „Raporcie wpływu Grupy Żywiec na gospodarkę, społeczeństwo i środowisko w 2013 r. 

X