Jesteś tutaj

Dobre prognozy dla producentów pieczywa chrupkiego

Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż w okresie od sierpnia 2016 r. do lipca 2017 r., w stosunku do analogicznego okresu lat poprzednich, wydatki gospodarstw domowych na kategorię pieczywa chrupkiego zwiększyły się o 7,4%. W ujęciu ilościowym zakupy kategorii wzrosły o 5,3%. Analizowana kategoria pieczywa chrupkiego obejmuje pieczywo chrupkie typu wasa, wafle i snacki (mini-wafle) ryżowe i kukurydziane, macę naturalną i smakową oraz naturalne i smakowe sucharki.

Prognozy dla kategorii pieczywa chrupkiego są pozytywne. Dwa segmenty napędzające pozytywny trend dla całej kategorii to wafle ryżowe i kukurydziane, kupowane przez 54% polskich gospodarstw domowych. W ujęciu ilościowym ich udział w całej kategorii wynosi 58%. Drugim segmentem jest pieczywo chrupkie typu wasa, kupowane przez 29% polskich gospodarstw i stanowiące 27% wolumenu kategorii. W okresie ostatnich 12 miesięcy obydwa segmenty zyskały nowych nabywców oraz odnotowały wzrosty w ujęciu ilościowym i wartościowym w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Według danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK 66% konsumentów kupuje pieczywo chrupkie przynajmniej raz w roku. W analizowanym okresie ostatnich 12 miesięcy przeciętny nabywca sięgał po produkty z tej kategorii około 7 razy, a podczas pojedynczego aktu zakupowego sięgnął po 200 g tego produktu. W skali roku przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło blisko 1,3 kg pieczywa chrupkiego, wydając na nie średnio około 30 zł.

Fot. Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

10% w skali roku i 18,3 % w skali ostatnich dwóch miesięcy – taki wzrost w 2014 r. zanotowała kategoria win stołowych, sprzedawanych w sklepach o powierzchni poniżej 300 metrów kwadratowych. W tym samych czasie wzrost kategorii w sklepach powyżej 300 metrów kwadratowych był zdecydowanie mniejszy i osiągnął odpowiednio w skali roku i w ciągu ostatnich dwóch miesięcy: 4,2% i 1,4 %. Dane te pochodzą z badań przygotowanych przez firmę Nielsen, obejmujących okres: luty 2014 – styczeń 2015.

Spółka „Bielmar” postanowiła wesprzeć program Pajacyk. Dzięki przekazanym środkom finansowym PAH rozdystrybuuje w ramach Pajacyka w nadchodzącym roku szkolnym około 14 tys. posiłków w szkołach na terenie całego kraju.

X