Dobre prognozy dla producentów pieczywa chrupkiego

Aktualności

Dobre prognozy dla producentów pieczywa chrupkiego

13 września 2017

Z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż w okresie od sierpnia 2016 r. do lipca 2017 r., w stosunku do analogicznego okresu lat poprzednich, wydatki gospodarstw domowych na kategorię pieczywa chrupkiego zwiększyły się o 7,4%. W ujęciu ilościowym zakupy kategorii wzrosły o 5,3%. Analizowana kategoria pieczywa chrupkiego obejmuje pieczywo chrupkie typu wasa, wafle i snacki (mini-wafle) ryżowe i kukurydziane, macę naturalną i smakową oraz naturalne i smakowe sucharki.

Prognozy dla kategorii pieczywa chrupkiego są pozytywne. Dwa segmenty napędzające pozytywny trend dla całej kategorii to wafle ryżowe i kukurydziane, kupowane przez 54% polskich gospodarstw domowych. W ujęciu ilościowym ich udział w całej kategorii wynosi 58%. Drugim segmentem jest pieczywo chrupkie typu wasa, kupowane przez 29% polskich gospodarstw i stanowiące 27% wolumenu kategorii. W okresie ostatnich 12 miesięcy obydwa segmenty zyskały nowych nabywców oraz odnotowały wzrosty w ujęciu ilościowym i wartościowym w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Według danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK 66% konsumentów kupuje pieczywo chrupkie przynajmniej raz w roku. W analizowanym okresie ostatnich 12 miesięcy przeciętny nabywca sięgał po produkty z tej kategorii około 7 razy, a podczas pojedynczego aktu zakupowego sięgnął po 200 g tego produktu. W skali roku przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło blisko 1,3 kg pieczywa chrupkiego, wydając na nie średnio około 30 zł.

Fot. Pixabay