Dobre wyniki firmy Henkel za trzeci kwartał

Aktualności

Dobre wyniki firmy Henkel za trzeci kwartał

15 listopada 2017

Henkel notuje dobre wyniki za trzeci kwartał. Pomimo coraz trudniejszego otoczenia rynkowego, uzyskano wzrost przychodów ze sprzedaży i zysków. Podtrzymano również prognozę wyników sprzedaży na cały rok obrotowy 2017.

− Przewidujemy dalszą zmienność i niepewność otoczenia rynkowego. Kursy walut będą w coraz większym stopniu negatywnie odbijać się na wynikach. Na rynku dóbr konsumpcyjnych prawdopodobnie utrzyma się niekorzystna koniunktura. Dołożymy jednak wszelkich starań, aby kontynuować rozwój naszej firmy i realizować strategiczne cele, jakie sobie stawiamy − powiedział Hans Van Bylen, Prezes Zarządu Henkel.

Henkel podtrzymuje prognozę wyników sprzedaży na cały rok obrotowy 2017. Równocześnie, pomimo coraz bardziej odczuwalnego negatywnego wpływu różnic kursowych, firma podnosi prognozę zysku na akcję.

W trzecim kwartale 2017 r. przychody ze sprzedaży wzrosły w ujęciu nominalnym o 4,9 proc., do 4,981 mld euro. Wahania kursów walut skutkowały obniżeniem przychodów ze sprzedaży o 4,2 proc. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również znacznie wzrosła − o 3,0 proc.

Sektor klei odnotował bardzo dobry organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 4,9 proc. Sektor kosmetyków wykazał wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 0,5 proc. W sektorze środków piorących i czystości odnotowano wzrost sprzedaży o 1,8 proc.

W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 4,8 proc. Region Afryki i Bliskiego Wschodu odnotował wzrost sprzedaży o 3,2 proc. W Ameryce Północnej wzrost sprzedaży sięgnął 3,2 proc. W Ameryce Łacińskiej sprzedaż wzrosła o 2,8 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku – o 6,4 proc.

Finalizacja transakcji nabycia działającej globalnie spółki Darex Packaging Technologies, Grupy Sonderhoff oraz Nattura Laboratorios pozwoliła firmie Henkel na dalsze wzmocnienie portfela biznesowego.

Po raz pierwszy w historii Henkel przychody ze sprzedaży za dziewięć miesięcy przekroczyły poziom 15 mld euro, zwiększając się o 9,3 proc., do 15,143 mld euro. Sprzedaż w ujęciu organicznym również znacznie wzrosła − o 3,1 proc.