Glenfiddich 40 YO – pasja czy inwestycja?

Aktualności

Glenfiddich 40 YO – pasja czy inwestycja?

18 maja 2015

Jedyny w Polsce egzemplarz 40-letniej whisky single-malt Glenfiddich, został oficjalnie przekazany właścicielowi Domu Whisky, Andrzejowi Kubisiowi. Glenfiddich 40 YO jest niezrównanym trunkiem, zarówno pod względem smaku, jak i kunsztu jego przygotowania. Jest też propozycją dla każdego, kto inwestuje w dobra luksusowe. Przekazanie tego nadzwyczajnego wariantu pierwszemu nabywcy w Polsce stanowi idealne ukoronowanie rosnącej popularności whisky na naszym rodzimym gruncie.

Wręczenie cennej butelki odbyło się 13 maja, podczas spotkania w Coctail Bar Max & Dom Whisky Warszawa. Przekazaniu towarzyszyła dyskusja z udziałem nowego właściciela butelki Glenfiddich 40 YO, Mateusza Zabiegaja – Ambasadora marki w Polsce oraz Colina Hampden-White’a, światowego autorytetu w dziedzinie inwestycji w alkohole. Podczas spotkania mowa była, między innymi, o rosnącej popularności whisky, która jest obecnie najszybciej rozwijającą się kategorią alkoholu w Polsce, z największym wzrostem sprzedaży. Do tej pory kupowana głównie na specjalne okazje, teraz częściej zaczyna gościć na spotkaniach towarzyskich. Preferencje polskich konsumentów zmieniają się; typowy Polak staje się coraz bardziej wymagający i poszukuje unikalnych doświadczeń smakowych. Z tych powodów, świadomie sięga po alkohole z wyższej półki, stawiając na jakość, a nie ilość.

Zmiana preferencji smakowych wiąże się ze wzrostem wiedzy w zakresie inwestowania. Kiedyś za ekstrawagancję uważano lokowanie kapitału w dziełach sztuki. Dziś, do coraz szerszego grona inwestycyjnych dóbr luksusowych, dołączają egzemplarze dojrzałych roczników whisky, a także całe beczki tego trunku.

Jak podkreśla Andrzej Kubiś, głównym powodem tej formy inwestowania nie jest chęć zarobku, ale pasja do whisky. To z niej bierze się potrzeba ciągłego pogłębiania wiedzy, która dopiero może prowadzić do podejmowania intratnych decyzji.

Whisky Glenfiddich jest idealną propozycją dla każdego szanującego się inwestora i pasjonata. Pochodząca ze szkockiego regionu Speyside, produkowana jest przez William Grant & Sons w Dufftown. Od czasu wprowadzenia na rynek świeci triumfy i podbija podniebienia amatorów tego złocistego trunku. Obecnie Glenfiddich jest najlepiej sprzedającą się whisky typu single-malt na świecie i jednocześnie najbardziej utytułowaną. Starsi bracia wariantu Glenfiddich 40 YO, obecni są w rankingach 5 najdroższych whisky świata (Glenfiddich Janet Sheed Roberts Reserve (1955)[1] oraz Glenfiddich 1937[2]), sam zaś bohater zamyka listę 40 najdroższych butelek whisky na świecie[3].

„Było dla mnie ogromną przyjemnością móc sprowadzić tę wyjątkową edycję whisky Glenfiddich dla wyjątkowego kolekcjonera, Pana Andrzeja Kubisia. Od początku wraz z marką Glenfiddich wspieraliśmy działania Domu Whisky, czego najlepszym potwierdzeniem jest stojący przed Domem Whisky w Jastrzębiej Górze element alembika destylacyjnego. Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić do Domu Whisky, gdzie dostępna jest jedna z największych kolekcji Glenfiddich w Europie!” – skomentował Mateusz Zabiegaj, Brand Ambassador WGS w Polsce.

Glenfiddich 40 YO to nie tylko świetna inwestycja, to również znakomicie wyważona whisky single-malt. Najlepsze beczki używane do jej starzenia wybierane są własnoręcznie przez Malt Destylera. Sama whisky to nieskończona głębia smaku i aromatu, która odkrywana jest w trakcie degustacji warstwa po warstwie. Każda butelka jest ręcznie numerowana. Do każdej dodaje się skórzaną książeczkę, opowiadającą 40-letnią historię trunku, wraz z certyfikatem własnoręcznie podpisanym przez najdłużej pracującego z ekspertów. W świat wychodzi tylko 600 takich unikatowych butelek rocznie.