Grupa Pernod Ricard – dobre wyniki finansowe

Aktualności

Grupa Pernod Ricard – dobre wyniki finansowe

31 sierpnia 2015

Grupa Pernod Ricard w roku obrotowym 2014/2015 osiągnęła dobre wyniki i zanotowała 2-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem obrotowym. Sprzedaż osiągnęła łączną wartość 8,558 mln euro, głównie dzięki poprawiającej się sytuacji na rynkach azjatyckich, stabilności rynku w USA i wzrostach w pozostałej części regionu. Konsekwentnie realizowana strategia Grupy Pernod Ricard będzie kontynuowana.

Udziały Grupy Pernod Ricard rosną na większości kluczowych rynków. Szczególnie widać to w Azji, gdzie Grupa zanotowała 4-procentowy wzrost. W Amerykach wzrost wyniósł 2 procent, rynek USA przez cały rok obrotowy był stabilny i zanotował poprawę w drugim półroczu przyczyniając się do tego rezultatu. Na rynku europejskim sytuacja była stabilna. W Hiszpanii odnotowano 2-procentowe wzrosty, choć problemy wystąpiły w Europie Wschodniej i na rynku sklepów wolnocłowych.

„Nasze wyniki za rok obrotowy są dobre, wyniki sprzedaży i zysk operacyjny poprawiają się zgodnie z naszymi przewidywaniami. Nasza strategia pozostaje niezmienna i przynosi rezultaty. W roku obrotowym 2015/16 planujemy stopniowo poprawiać nasze wyniki biznesowe mimo wymagającego i zmiennego makroekonomicznego otoczenia. Nadal będziemy wspierać marki priorytetowe i innowacje, skupiając się na doskonałości operacyjnej” – powiedział Alexandre Ricard, prezes i CEO Pernod Ricard.

 

W odniesieniu do kategorii, wzrost był napędzany przez whisky (niezmiennie dobre wyniki marek Jameson, The Glenlivet, Ballantine’s i lokalnych whisky z Indii), a także szampany G.H. Mumm i Perrier-Jouët – oba sektory zanotowały wysokie jednocyfrowe wzrosty. Koniak Martell znów się rozwija, mimo negatywnego trendu w Chinach. Na wyniki wódki ABSOLUT wpływ miał trudny rynek w USA, ale w innych krajach wyniki tej marki wzrosły.

Czołowych 14 marek Grupy odnotowało wzrost na poziomie 2% (w porównaniu z -2% w roku obrotowym 2013/14), który generowany jest przez marki Ballantine’s i Martell, a także duży wzrost marek Jameson i The Glenlivet. Dobrze spisywały się kluczowe lokalne marki: +5% w przypadku whisky z Indii i szkockich marek z segmentu standard, chociaż zanotowano spadek w przypadku marki Imperial w Korei. Priorytetowe dla Grupy wina premium nie odnotowały wzrostu – wzrost marki Campo Viejo zrównoważyły spadki marki Jacob’s Creek.

Zysk operacyjny za rok obrotowy podwyższył się o 9 procent (+2 procent w ujęciu organicznym), osiągając 2,238 mln euro, a marża zysku operacyjnego  wyniosła 26,2 procent, czemu sprzyjały korzystne różnice kursowe.

Średnio- i długoterminowe perspektywy Grupy zaprezentowane podczas Dnia Rynku Kapitałowego w czerwcu nie uległy zmianie.