Jesteś tutaj

Grupa Sarantis przejmuje markę Luksja w Polsce

Grupa Sarantis dokonała zakupu polskiej marki kosmetycznej LUKSJA, specjalizującej się w kategorii produktów higieny osobistej. W ramach przejęcia marki, Grupa Sarantis nabyła znak towarowy LUKSJA, który do tej pory należał do spółki PZ Cussons Plc. Transakcja podlega obecnie zatwierdzeniu przez instytucje antymonopolowe.

LUKSJA to wielokrotnie nagradzana marka kosmetyków do mycia i pielęgnacji ciała, szczycąca się 30-letnią historią obecności na polskim rynku. LUKSJA zajmuje wiodącą pozycję w kategorii mydeł w kostkach, mydeł w płynie, produktów do mycia rąk i płynów do kąpieli. Uznanie na rynku marka zawdzięcza przede wszystkim wysokiej jakości swoich produktów, ich unikalnym formułom, a także ciągłemu rozwojowi nowych artykułów odpowiadających potrzebom i trendom konsumenckim.

Koszt akwizycji marki przez Grupę Sarantis wyniósł 9,2 mln GBP i zostanie on sfinansowany ze środków własnych. W ramach zawartej umowy, Grupa Sarantis będzie działać również jako dystrybutor innych marek PZ Cussons sprzedawanych obecnie w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym Morning Fresh, Carex, Original Source itp. Szacowana wartość sprzedaży z działalności dystrybucyjnej wynosi ok. 6 mln EUR rocznie.

Akwizycja jest zgodna ze strategicznym planem rozwoju Grupy. Nowe marki doskonale pasują do portfolio i umacniają pozycję Sarantis jako wiodącej firmy zajmującej się produktami konsumenckimi. Dodatkowo wpłyną one na dalszy rozwój geograficzny Grupy. Silny kapitał własny marki LUKSJA umożliwi rozbudowę Grupy o nowe kategorie produktów do pielęgnacji osobistej.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Rozpoczęła się już druga edycja akcji społeczno-konsumenckiej „Serce Rośnie” organizowanej przez firmę Wawel. Kupując słodycze marki oznaczone serduszkiem, konsumenci mogą wspomóc jedną z pięciu wybranych organizacji dobroczynnych biorących udział w programie. 

Od 1 lipca do końca września 82 studentów z całej Polski zdobywało doświadczenie zawodowe u największego producenta spożywczego świata w ramach dwóch programów: Business Internship Program, czyli praktyk w działach biurowych takich jak m.in. sprzedaż, marketing, finanse, obsługa klienta itp. oraz w Technology Engineering Development Program – czyli praktyk w działach technicznych w fabrykach Nestlé w całym kraju. Po praktykach zatrudniono łącznie aż 42 osoby! Rekrutacja do kolejnej edycji Praktyki Letniej z Nestlé rozpocznie się w marcu.

X