Jesteś tutaj

Henkel Polska rozbudowuje zakład w Raciborzu

Henkel Polska rozbudowuje fabrykę w Raciborzu, jeden ze swoich największych zakładów produkcji proszków do prania. Dzięki tej inwestycji zaczną być w nim wytwarzane płynne środki piorące. Otwarcie nowej części obiektu planowane jest na pierwszą połowę 2018 roku.

  Dotychczas w raciborskim zakładzie produkowane były proszki do prania.  W ramach nowej inwestycji na terenie fabryki powstanie dodatkowa hala, w której ulokowana zostanie nowoczesna linia produkcyjna. Będzie ona służyła do produkcji środków piorących w płynie, których udział w rynku systematycznie rośnie.

- Ta inwestycja to kamień milowy, który gwarantuje naszej fabryce w Raciborzu dobre perspektywy. Szczególnie, gdy weźmie się pod uwagę rosnący popyt na płynne środki piorące. Dobrze jest produkować asortyment, który jest przyszłością rynku – powiedział Adrian Wycisk, dyrektor fabryki w Raciborzu.

Inwestycja, wraz z którą sprowadzona zostaje do Polski najnowocześniejsza technologia produkcji płynnych środków piorących, podkreśla rangę i strategiczne znaczenie raciborskiego zakładu produkcyjnego dla firmy Henkel na świecie. Przez ostatnie lata fabryka była jednym z największych zakładów produkcji proszków do prania należących do Henkla, systematycznie zwiększającym efektywność finansową działań produkcyjnych. Było to możliwe dzięki obniżaniu zużycia energii i wody oraz ograniczaniu wytwarzania odpadów.

- Produkowany w Raciborzu płyn do prania trafi do Polski oraz na inne rynki naszego regionu. Zgodnie z planem pierwsze opakowania zjadą z linii produkcyjnej w pierwszej połowie
2018 r. –
zapowiedział Adrian Wycisk. – Inwestycja ta będzie oznaczać dla fabryki także dodatkowe miejsca pracy.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W 2015 roku polski oddział firmy Henkel, światowego lidera marek i technologii, osiągnął najwyższe w historii wyniki sprzedaży w wysokości blisko 2,2 mld złotych. - 2015 rok zakończyliśmy rekordowym wynikiem w historii działalności w Polsce a nasza sprzedaż osiągnęła wartość blisko 2,2, mld złotych. Siłą napędową dla rozwoju były udane innowacje produktowe i bliska współpraca z partnerami handlowymi. W wielu kluczowych kategoriach rośliśmy zdecydowanie szybciej niż rynek, umacniając naszą pozycję rynkową - powiedział Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.

Z dniem 1 stycznia 2019 r. Aleksandra Gawlas-Wilińska objęła stanowisko dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care (środki do prania i czystości) w polskim oddziale firmy Henkel.

X