Jesteś tutaj

Henkel rozwija młode liderki społeczne

Zakończyła się pierwsza edycja programu społecznego Rebelki, prowadzonego przez firmę Henkel Polska we współpracy z platformą edukacyjną Zwolnieni z Teorii. W ramach tej inicjatywy, 20 nastoletnich uczestniczek przy wsparciu mentorek z Henkla, zrealizowało pięć autorskich projektów społecznych.

Celem programu Rebelki jest rozwijanie postaw liderskich wśród młodych, aktywnych społecznie dziewczyn, a przez to inicjowanie zmiany społecznej. Program skierowany jest do młodych liderek, które mają już za sobą pierwsze doświadczenia w realizacji inicjatyw społecznych. Uczestniczki programu tworzą 4 osobowe zespoły, w których wspólnie realizują projekty społeczne. W tym zadaniu wspierają je mentorki z firmy Henkel. Dzięki oferowanym w ramach programu szkoleniom, mentoringowi oraz pracy zespołowej, młode liderki rozwijają kompetencje w obszarach przywództwa, pracy w zespole, zarządzania projektami i zwiększania ich skali. 

Do udziału w programie zgłosiło się blisko 100 kandydatek w wieku 15-19 lat. W dwustopniowej rekrutacji wyłoniono ostatecznie 20 uczestniczek. Program obejmował udział w trzech zjazdach szkoleniowych, prowadzonych przez ekspertów z firmy Henkel Polska i Fundacji Zwolnieni z Teorii. Każde spotkanie poświęcone było poszczególnym etapom tworzenia projektu społecznego: od procesu planowania do jego finalizacji.

W ramach programu Rebelki powstało 5 projektów:

● Nie bądź@! – kampania społeczna poświęcona walce z patotreściami w mediach społecznościowych.

● Akcja Menstruacja – projekt edukacyjny ukierunkowany na walkę z ubóstwem menstruacyjnym.

● Yes! YOUth Can – stowarzyszenie zrzeszające aktywną społecznie młodzież, którego misją jest promowanie pozytywnego wizerunku młodych ludzi oraz wspieranie zaangażowanej społecznie młodzieży.

● UPS! (MY) BOOBS – skierowana do młodych kobiet kampania edukacyjna, promująca świadome dbanie o piersi.

● THINK. IT’S LEGAL. – projekt zachęcający do myślenia krytycznego, szczególnie ważnej umiejętności w dobie natłoku informacji i fake newsów.

Kategoria: 

Podobne artykuły

 Kolejny rok z rzędu projekty CSR realizowane przez Henkel Polska zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i zostały ujęte w prestiżowej publikacji Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W najnowszej edycji, prezentującej dane za 2015 roku, wyróżniono 4 nowe i 3 długoletnie praktyki firmy.

Firma Henkel i Ampacet, globalny dostawca koncentratów do tworzyw sztucznych, opracowali przełomowe rozwiązanie, dzięki któremu opakowania z czarnego plastiku, które jak dotąd stanowiły największe wyzwanie w zakresie recyklingu, będą mogły być ponownie przetwarzane. Jest to możliwe dzięki wyeliminowaniu ze składu czarnych opakowań węgla. Od maja bieżącego roku ta technologia jest wykorzystywana do produkcji czarnych butelek produktów marki Bref, a w kolejnych miesiącach będzie stosowana również w opakowaniach innych produktów firmy Henkel.

X