Henkel rozwija młode liderki społeczne

Aktualności

Henkel rozwija młode liderki społeczne

12 września 2019

Zakończyła się pierwsza edycja programu społecznego Rebelki, prowadzonego przez firmę Henkel Polska we współpracy z platformą edukacyjną Zwolnieni z Teorii. W ramach tej inicjatywy, 20 nastoletnich uczestniczek przy wsparciu mentorek z Henkla, zrealizowało pięć autorskich projektów społecznych.

Celem programu Rebelki jest rozwijanie postaw liderskich wśród młodych, aktywnych społecznie dziewczyn, a przez to inicjowanie zmiany społecznej. Program skierowany jest do młodych liderek, które mają już za sobą pierwsze doświadczenia w realizacji inicjatyw społecznych. Uczestniczki programu tworzą 4 osobowe zespoły, w których wspólnie realizują projekty społeczne. W tym zadaniu wspierają je mentorki z firmy Henkel. Dzięki oferowanym w ramach programu szkoleniom, mentoringowi oraz pracy zespołowej, młode liderki rozwijają kompetencje w obszarach przywództwa, pracy w zespole, zarządzania projektami i zwiększania ich skali. 

Do udziału w programie zgłosiło się blisko 100 kandydatek w wieku 15-19 lat. W dwustopniowej rekrutacji wyłoniono ostatecznie 20 uczestniczek. Program obejmował udział w trzech zjazdach szkoleniowych, prowadzonych przez ekspertów z firmy Henkel Polska i Fundacji Zwolnieni z Teorii. Każde spotkanie poświęcone było poszczególnym etapom tworzenia projektu społecznego: od procesu planowania do jego finalizacji.

W ramach programu Rebelki powstało 5 projektów:

● Nie bądź@! – kampania społeczna poświęcona walce z patotreściami w mediach społecznościowych.

● Akcja Menstruacja – projekt edukacyjny ukierunkowany na walkę z ubóstwem menstruacyjnym.

● Yes! YOUth Can – stowarzyszenie zrzeszające aktywną społecznie młodzież, którego misją jest promowanie pozytywnego wizerunku młodych ludzi oraz wspieranie zaangażowanej społecznie młodzieży.

● UPS! (MY) BOOBS – skierowana do młodych kobiet kampania edukacyjna, promująca świadome dbanie o piersi.

● THINK. IT’S LEGAL. – projekt zachęcający do myślenia krytycznego, szczególnie ważnej umiejętności w dobie natłoku informacji i fake newsów.