Jesteś tutaj

Henkel zwiększa udział ekologicznych opakowań

Firma Henkel postawiła przed sobą cel, by do 2025 r. 100% opakowań produktów firmy było w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Henkel zadeklarował ponadto osiągnięcie do tego czasu jeszcze jednego wskaźnika ważnego dla gospodarki obiegu zamkniętego – firma chce, aby do 2025 r. plastikowe opakowania jej produktów, oferowanych na rynku europejskim, były wytwarzane aż w 35% z plastikowych odpadów.

To kolejny krok dla firmy Henkel, która od lat ogranicza ilość i rodzaj surowców wykorzystywanych do produkcji opakowań, dbając o cel nadrzędny, jakim jest stopniowe zmniejszanie śladu ekologicznego swoich operacji.

Obecne holistyczne podejście Henkla do problemu opakowań w zgodzie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego jest zakorzenione w przeświadczeniu, że świat będzie w stanie naprawdę skutecznie ograniczyć wykorzystywanie deficytowych surowców dopiero wówczas, gdy materiały poddawane powtarzalnym procesom recyclingu będą mogły wielokrotnie użyte krążyć nawet latami w obiegu gospodarczym. 

W praktyce firma będzie podejmowała liczne działania w obrębie 3 kluczowych obszarów:

– Pozyskiwania surowców ze zrównoważonych źródeł: Henkel zobowiązał się wykorzystywać w produkcji opakowań w zdecydowanie większym stopniu plastik pochodzący z recyklingu oraz surowce odnawialne takie jak karton czy papier.

– Projektowania Inteligentnych opakowań: Odnawialne lub pochodzące z recyklingu materiały opakowaniowe cechują się różnymi właściwościami, jeśli chodzi o stabilność czy wygląd. Warunkiem koniecznym, by zastąpić nimi wcześniej wykorzystywane materiały, jest odpowiednie projektowanie opakowań.

– Zamykania obiegu: Firma Henkel zobowiązała się wspierać recykling. W tym celu zawiera umowy partnerskie, wspierające wdrażanie skutecznych systemów segregacji i recyklingu odpadów. Ponadto, firma będzie dalej testować rozwiązania, takie jak uzupełniające opakowania wielokrotnego użytku, aby umożliwiać konsumentom ponowne korzystanie z opakowań oryginalnych. Kolejne kierunki innowacji to poszukiwanie materiałów biodegradowalnych, spełniających międzynarodowe standardy kompostowania.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W 2014 roku polski oddział firmy Henkel, światowego lidera marek i technologii, osiągnął najwyższe w historii wyniki sprzedaży w wysokości ponad 2 mld złotych. Do dynamicznego wzrostu przyczyniły się bardzo dobre wyniki wszystkich działów biznesowych Henkel Polska. Sukcesem zakończyła się także transakcja kupna i integracji marek środków piorących i czystości E oraz Kokosal.

Podczas tegorocznej 7. edycji Targów CSR, Forum Odpowiedzialnego Biznesu ogłosiło swój doroczny raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2017”. Znalazło się w nim aż 19 praktyk firmy Henkel Polska, w tym 9 nowych i 10 długoletnich.

X

Przeczytaj również