Hochland zapowiada inwestycje o wartości 6 mln euro

Aktualności

Hochland zapowiada inwestycje o wartości 6 mln euro

25 lipca 2014

Hochland Polska już od 20 lat obecny jest na polskim rynku. Firma planuje utrzymanie pozycji lidera w sektorze sera w Polsce i zapowiada dalszy rozwój poprzez zwiększanie oferty produktowej oraz udziałów w rynku. Już w najbliższym czasie Hochland Polska zrealizuje plan inwestycji wart 6 mln euro.

Aktualnie Grupa Hochland zatrudnia około 4200 pracowników w ośmiu krajach i osiąga łączne obroty na poziomie 1 mld euro. Polska jest niezwykle ważnym rynkiem w strategii całej spółki, bowiem przez 20 lat działalności na tym rynku zainwestował aż 500 mln zł, tworząc stabilne miejsca pracy dla blisko 1000 pracowników.

Hochland Polska charakteryzuje także unikalny model współpracy z szeroką i bardzo stabilną bazą ponad 700 lokalnych kooperantów, od których jeden z trzech zakładów ( w Węgrowie) bezpośrednio skupuje surowiec do produkcji serów.

W ubiegłym roku prezes Grupy Hochland, Peter Stahl zapowiedział kolejne inwestycje w Polsce wysokości 6 mln euro, skupione głównie na regularnej modernizacji w trzech zakładach produkcyjnych – w Kaźmierzu, Węgrowie i Baranowie.

– Hochland Polska jest na zaawansowanym etapie modernizacji proszkowni i solowni w Węgrowie. Kolejne inwestycje mają na celu wprowadzenie nowych produktów na rynek, które pozwolą wzmacniać pozycję firmy jako lidera innowacyjnych, wysokiej jakości produktów zmieniających rynek sera w Polsce. W tym celu realizowane są już w zakładzie Kaźmierzu prace związane z nową linią produktową, która ruszy z początkiem 2015 roku – mówi Jacek Migrała, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska.

Polski rynek serów nadal ma potencjał do rozwoju

Hochland Polska ocenia, że rynek serów wzrośnie w granicach 2-3 proc. Siłą kategorii jest dywersyfikacja produktów i otwartość Polaków na nowości na półce. Segmenty mniejsze, jak np. sery pleśniowe (7 proc. wartości rynku) czy sery topione (10 proc. wartości rynku) oraz kremowe (16 proc. wartości rynku) osiągną wzrosty większe, niż segmenty wolumenowe.

– W tym roku przewidujemy utrzymanie sytuacji z 2013 roku, czyli umiarkowany wzrost konsumpcji produktów finalnych w Polsce – mówi Jacek Migrała, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska. – Zmienia się także struktura wybieranych przez klientów wyrobów serowych. Systematycznie rośnie konsumpcja serów dojrzewających i topionych. Gdy w 1997 roku uruchomiliśmy w Polsce produkcję serka puszystego Almette, kategoria była w Polsce praktycznie nieznana, dziś to nasza perła w koronie, której sprzedaż rośnie z roku na rok  – dodaje.

Siła marki Hochland dzięki produktom, które zmieniły rynek

Marka Hochland – to nie tylko najsilniejsza marka serowa, ale jedna z najsilniejszych marek w Polsce. Według badania BAV badającego ponad 1500 marek w Polsce, Hochland jest na 11 miejscu. Dla detalistów w Polsce wartościowy markowy lider rynku, jego udziały w kategorii są największe, zaraz po markach własnych. Do portfela marek dostępnych w Polsce należą najpopularniejsze sery – Hochland, Almette, Valbon czy Piato.

Aktualnie polski oddział Hochland specjalizuje się w produkcji serów topionych (w krążkach, plasterkach, bloczkach i kubeczkach), puszystych serów kremowych twarogowych, serów żółtych i pleśniowych. Zgodnie ze strategią zakładającą nieustanne wprowadzanie nowych innowacji produktowych to właśnie Hochland jako pierwszy na rynku zaoferował takie kategorie, jak serki puszyste, pojedynczo pakowane sery topione w plastrach, sery topione w krążkach czy sery żółte w opakowaniu „otwórz/zamknij”. Kierując się strategią, która zapewniła firmie niewątpliwy sukces rynkowy, w kolejnych latach Hochland będzie kontynuować poszukiwanie produktów, które najlepiej trafiają w gust wymagającego polskiego konsumenta.

– Ten rok upływa pod znakiem aktywności promujących podstawową markę Hochland w segmencie serów pleśniowych, gdzie po raz pierwszy oferujemy produkty przystępne cenowo dla przeciętnego konsumenta, mając nadzieję na znaczny rozwój tego segmentu. Pod marką Almette fruit rozpoczęła się już mała rewolucja, promująca nowe okazje konsumenckie oparte na owocowym smaku i tradycyjnym, “czystym” wizerunku marki. Po raz kolejny Hochland podejmuje wyzwanie kreowanie innowacyjnych segmentów rynkowych. Hochland nie oferuje w Polsce produktów po marką własną, nie rozszerza swoich brandów na szeroką gamę produktów mleczarskich, aby na siłę zwiększać skalę działalności. Jest to wartość doceniana przez rynek – mówi Jacek Migrała, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska.