Jak Polacy wybierają kosmetyki do pielęgnacji włosów?

Aktualności

Jak Polacy wybierają kosmetyki do pielęgnacji włosów?

18 sierpnia 2017

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie WS Academy Wierzbicki & Schmidt, profesjonalnej marki do pielęgnacji włosów, zdecydowana większość Polaków (71%) na co dzień używa szamponu. Bywa on zastępowany przez inne produkty np. przez suche szampony w przypadku kobiet, czy produkty myjące 2w1 przez mężczyzn. 31,5% respondentów sięga również systematycznie po odżywki ze spłukiwaniem, a w dalszej kolejności po maski do włosów (20%) oraz odżywki bez spłukiwania (16%). Do pielęgnacji fryzury wciąż wykorzystywane jest mydło (8,5%) – ponad dwukrotnie częściej przez mężczyzn niż kobiety, a rzadziej już specjalistyczne ampułki (6%), po które chętniej sięgają z kolei panie. Wśród kosmetyków do stylizacji najpopularniejsze są żele, pasty lub olejki (15%), pianki (13%) i lakiery (12%). Rzadziej stosowane są np. kosmetyki termoochronne (8%), chociaż panie często wykonują stylizacje na gorąco. Wybierając wspomniane produkty do włosów 40% badanych twierdzi, że kieruje się jakością, częściej niż co trzeci badany (36%) ceną, a 30% dopasowaniem do potrzeb. Dla co czwartej osoby przy zakupie istotny jest skład (24%) oraz marka (25%). Kobiety poza jakością sugerują się przeznaczeniem kosmetyków, podczas gdy dla mężczyzn zaraz po jakości liczy się cena.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW RESEARCH metodą CAWI na zlecenie marki WS Academy Wierzbicki&Schmidt, profesjonalnej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów. Wzięło w nim udział 1045 Polaków w wieku 18-40 lat.

Fot. iStock