Jesteś tutaj

Kompania Piwowarska i konkurs „Jestem mądra – w ciąży nie piję alkoholu”

Kompania Piwowarska promuje odpowiedzialną postawę przyszłych mam wobec alkoholu i – zamiast moralizować – sięga po pozytywny przekaz.

O zagrożeniach, jakie niesie ze sobą spożywanie alkoholu w ciąży, warto przypominać przy każdej sposobności – szczególnie 9 września, w Światowy Dzień FAS. Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) lub Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych (FASD), to choroby spowodowane piciem alkoholu przez ciężarne. Badania dowodzą, że nawet najmniejsza ilość alkoholu może zaburzyć funkcjonowanie dziecka w łonie matki. Nie można wskazać, czy istnieje bezpieczna dawka alkoholu podczas ciąży, a zatem najlepiej całkowicie z niego zrezygnować. Tę postawę promuje nie tylko Kampania Piwowarska, ale też blogerki, które z okazji Światowego Dnia FAS wystąpiły w kampanii „Bądź mądry”. Koszulki z hasłem „Jestem mądra i to mi nie ciąży” założyły Ania Stożek (Mamoholiczka) i Wiola Galla (Mama Bloguje). 9 września startuje również konkurs „Jestem mądra – w ciąży nie piję alkoholu” na profilu ABC Alkoholu na Facebooku. – Będziemy konsekwentnie powtarzać nasz przekaz na temat szkodliwości picia w ciąży. Jest to wciąż bardzo potrzebne, bo co roku w Polsce u około 900 noworodków wykrywany jest Płodowy Zespół Alkoholowy – stwierdziła Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. polityk alkoholowych w Kompanii Piwowarskiej.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Kompania Piwowarska kolejny raz znalazła się w gronie najsilniejszych wizerunkiem marek biznesowych na polskim rynku. KP uzyskała wyróżnienie w konkursie Superbrands 2013/2014 w dwóch kategoriach: Business Superbrands oraz Created in Poland Business Superbrands. Ponadto za jedną z najsilniejszych marek w kategorii alkohole/piwo został uznany Lech, należący do portfolio firmy. 

Trwa dobra passa Kompanii Piwowarskiej w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. W opublikowanym właśnie VIII Rankingu Odpowiedzialnych Firm KP zajęła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Ponadto drugi rok z rzędu została liderem zestawienia branżowego w kategorii „Dobra konsumpcyjne”.

X

Przeczytaj również