Jesteś tutaj

Maspex sfinalizował zakup Agros Nova

Grupa Maspex Wadowice sfinalizowała transakcję zakupu wybranych aktywów firmy Agros Nova. Przejęcie obejmuje zakup dwóch zakładów produkcyjnych w Łowiczu i Wąsoszu oraz marek: Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt. Na bazie firmy Agros Nova Maspex utworzy kolejną jednostkę biznesową w Polsce, która będzie zarządzana z Warszawy. Będą tam skupione funkcje niezbędne do prowadzenia przez Agros Nova działalności, w tym także działania marketingowe i handlowe. Jest to 17 przejęcie Grupy Maspex Wadowice w tym 8 na rynku polskim i największe w jej historii.

W dniu 21 lipca Grupa Maspex Wadowice - właściciel m.in. takich marek, jak Tymbark, Kubuś i Lubella i jedna z największych firm spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej – sfinalizowała transakcję zakupu wybranych aktywów firmy Agros Nova. Przejęcie obejmuje zakup dwóch zakładów produkcyjnych w Łowiczu i Wąsoszu oraz marek: Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt. W efekcie przejęcia powstanie największa polska grupa spożywcza o obrotach ponad 4 miliardów zł., lider w wielu segmentach rynku spożywczego z bardzo silnymi, rozpoznawalnymi markami. Do obecnych marek należących do Maspeksu, które są zdecydowanymi liderami w swoich kategoriach, takich jak m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz dołączą następne wielkie polskie marki m.in. Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn i DrWitt.

Struktura Grupy Maspex Wadowice jest oparta o jednostki biznesowe podzielone geograficznie i produktowo (BU1 – Czechy, Węgry, Słowacja, BU2 – Rosja, BU3 – Rumunia, Bułgaria, Mołdawia, BU4 – Export Unit, BU5 – Polska, BU6 – Turcja).  Na bazie firmy Agros Nova zostanie utworzona kolejna jednostka biznesowa w Polsce, która będzie zarządzana z Warszawy. Będą tam skupione funkcje niezbędne do prowadzenia przez Agros Nova działalności, w tym także działania marketingowe i handlowe.

Działalność przyłączonej spółki będzie prowadzona w oparciu o pracowników firmy Agros Nova ze wszystkich lokalizacji  – Łowicza, Wąsosza i Warszawy oraz pracowników Struktury Handlowej. Maspex planuje rozwijać również oba zakupione zakłady produkcyjne. Jeśli chodzi o marki Tarczyn i Dr Witt - zostaną one dołączone do biznesu napojowego Grupy - zarówno produkcja, sprzedaż, marketing itd. tych marek będą prowadzone w oparciu o struktury, które zajmują się sokowymi markami Maspeksu takimi, jak Tymbark i Kubuś.

- Agros Nova to bezdyskusyjnie jedna z najsilniejszych firm spożywczych w tym kraju, która wniesie olbrzymi dorobek do naszej spółki – wartościowe i silne marki oraz co dla nas bardzo ważne także - profesjonalny zespół pracowników. Priorytetem na dziś jest utrzymanie sprzedaży i na tym obszarze głównie skupimy się w pierwszym etapie. Firma Agros Nova ma doskonałą strukturę handlową i jej sprawne działanie jest jednym z ważniejszych elementów sukcesu tego przejęcia. Oczywiście równolegle będą prowadzone działania integracyjne w pozostałych obszarach – Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu Grupy Maspex Wadowice.

Grupa Maspex Wadowice, w ciągu 25 lat obecności na rynku, przeprowadziła 17 akwizycji, w tym 9 za granicą m.in. zakup części sokowej firmy Walmark, będącej liderem na czeskim i słowackim rynku soków, nektarów i napojów, przejęcie 100% udziałów firmy Olympos – czołowego producenta na rynku soków, nektarów i napojów na Węgrzech, zakup spółki Queen’s, wiodącego producenta soków w Bułgarii, przejęcie udziałów węgierskiej firmy Plusssz Vitamin Kft - właściciela marki Plusssz. Największe, które do tej pory zrealizowane były w Polsce to zakup firmy Tymbark (1999 rok) oraz spółki Lubella (2003 rok). Dzięki wysokim nakładom Grupy Maspex Wadowice na inwestycje produkcyjne i najnowocześniejsze technologie, dystrybucję i promocję - Tymbark i Lubella stały się liderami i najcenniejszymi markami w swoich kategoriach.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

10 sierpnia Grupa Maspex Wadowice złożyła wniosek do UOKiK o zgodę na zawarcie transakcji zakupu od funduszu zarządzanego przez PAAN CAPITAL 44% udziałów w farmaceutycznej firmie SEQUOIA, która wyspecjalizowała się w zakresie sprzedaży produktów farmaceutycznych dla najbardziej wrażliwych grup konsumentów - niemowląt i dzieci oraz dla kobiet w ciąży. 

Ponad 300 000 uczniów klas I z blisko 8 000 szkół podstawowych z całej Polski bierze udział w VII edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Akademia Bezpiecznego Puchatka”. Aby pomóc maluchom uniknąć różnego rodzaju zagrożeń, w roku szkolnym 2015/2016 już po raz siódmy Puchatek organizuje dla klas pierwszych program „Akademia Bezpiecznego Puchatka”. Celem akcji jest edukacja i poprawa bezpieczeństwa pierwszoklasistów w każdej sytuacji, z jaką mogą się spotkać na co dzień. W materiałach edukacyjnych, przygotowanych przez doświadczonych metodyków zawarte są treści dotyczące bezpieczeństwa w szkole, na drodze, w domu, podczas zabawy, czy korzystania z Internetu.

X