Nasze produkty muszą być produktami innowacyjnymi

Aktualności

Nasze produkty muszą być produktami innowacyjnymi

Jacek Ratajczak: W jaki sposób firma Madonis wpisuje się w propagowanie innowacyjnych rozwiązań w kategorii chemia gospodarcza?

Jerzy Klimczak: Madonis jest polską, rodzinną firmą, w której od początku przyjęliśmy żelazną zasadę, że wszystkie nasze produkty, a są i będą to: kosmetyki do pielęgnacji domu, kosmetyki do pielęgnacji ciała i suplementy diety, muszą być produktami innowacyjnymi. Znaczący udział w innowacyjności oferty wniosła współpraca z najlepszymi instytutami naukowymi w kraju, m.in. z Instytutem Chemii Przemysłowej w  Warszawie oraz Instytutem Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich w Poznaniu. Produkcja innowacyjnych preparatów wymaga nowoczesnej infrastruktury, rozwiązań technologicznych i  warunków o  wysokim standardzie higieniczno-sanitarnym. Stąd też decyzja dotycząca budowy nowoczesnej fabryki, która już w tym roku zostanie ukończona i oddana do użytku oraz inwestycja w  rozwój nowoczesnego Centrum Badań i Rozwoju.

Polscy konsumenci stawiają dziś na środki specjalistyczne, nawet gdy mają świadomość, że są one droższe od produktów uniwersalnych. Jak wykorzystujecie ten trend konsumencki?

Wprowadziliśmy na rynek produkty, które można z pewnością zaklasyfikować do kategorii PREMIUM. Nasze produkty, oprócz składników pochodzenia roślinnego, niosą ze sobą skuteczność działania, bezproblemowe dozowanie oraz niezwykłą przyjemność dbania o dom. Istotą naszej wizji kosmetyków dla domu stał się także design opakowań, znacznie odbiegający od tego, co możemy spotkać na rynku oraz zastosowanie kosmetycznych, bardzo trwałych kompozycji zapachowych, dobieranych przez najlepszych europejskich perfumiarzy. Bazą naszej oferty są produkty specjalistyczne, które uwzględniają charakter i  strukturę różnych powierzchni w naszych domach. Klienci są skłonni zaakceptować wyższą cenę za wyjątkową ofertę.

Czy marka Mill clean zdążyła już zadomowić się na sklepowych półkach? Czy ta linia produktowa będzie dalej rozwijana?

Choć premiera marki Mill clean odbyła się w lutym ubiegłego roku, osiągnęliśmy zakładane cele. Produkty MILL clean są dostępne w prawie 5000 sklepów, a do końca tego roku zamierzamy dotrzeć do kolejnych 2500. Od samego początku naszym celem była ekspansja na rynek tradycyjny, kolejnym jest – rynek nowoczesny. Produkty MILL clean to kategoria PREMIUM, co zobowiązuje nas do tego, aby nieustannie wprowadzać nowości i zaskakiwać rynek. Rozwój oferty to kolejne marki i kategorie produktów. Przykładem tego może być marka Agrecol Clean Garden.

Multibrandowość i obecność w wielu kategoriach, czy właśnie taki jest plan na najbliższe lata?

Rozwój firmy zakłada nieustanne wzbogacanie oferty kosmetyków do pielęgnacji domu, ale nie tylko. Obecnie dysponujemy ciekawą ofertą kosmetyków myjących, które już niedługo pojawią się na rynku. Kosmetyki te oparte są na delikatnych surfaktantach pochodzenia roślinnego oraz dobroczynnych dla skóry ekstraktach. Przy zachowaniu reguły pro-naturalności nie zapominamy o przyjemności, którą kosmetyk ma sprawiać, o zapachu, konsystencji, opakowaniu. W drugiej połowie roku planujemy premierę kosmetyków białych, opartych na olejach, ekstraktach i  surowcach bliskich naturze. W tym roku planujemy także wprowadzenie produktów w oparciu o wyniki badań nad innowacyjnymi, nieobecnymi do tej pory na rynku składnikami aktywnymi pochodzącymi z jednej rośliny. Trzecim etapem w naszej strategii jest produkcja suplementów diety.

Dziękuję za rozmowę