Jesteś tutaj

Nestlé chce wprowadzić opakowania w 100% nadające się do recyklingu

Do 2025 r. Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać. W praktyce żadne z opakowań nie trafiłoby na wysypisko śmieci ani nie skończyłoby jako odpad.

– Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem, na jakie napotyka obecnie świat. Dlatego należy podjąć się wspólnego działania. Dążymy do znalezienia ulepszonych rozwiązań w zakresie redukcji, ponownego użycia i recyklingu tworzyw sztucznych – powiedział Mark Schneider, Prezes Nestlé S.A.

Widząc potrzebę rozwoju gospodarki w obiegu zamkniętym, Nestlé zobowiązuje się do odgrywania aktywnej roli w opracowywaniu dobrze funkcjonujących systemów zbiórki, segregacji i recyklingu w krajach, w których prowadzi działalność. Firma rozpocznie współpracę z partnerami łańcucha wartości i stowarzyszeniami branżowymi w celu zbadania różnych rozwiązań w zakresie opakowań, tak by ograniczyć zużycie plastiku, ułatwić recykling i opracować nowe podejście wyeliminowania odpadów z tworzyw sztucznych.

W Polsce Nestlé jest m.in. partnerem inicjatywy “Działaj z imPETem”„ w ramach której dąży do zwiększenia ilości zbieranych i recyklingowanych odpadów. W zakresie przedsięwzięcia przewidziana jest również edukacja ekologiczna wybranych rejonów Polski.

– Ponad 90% tonażu naszych materiałów, z których robimy opakowania produktów sprzedawanych w Polsce pochodzi z jednorodnych materiałów, tj. szkła, metalu, tektury itp. Szklane słoiki, które są łatwe do recyklingu, stanowią obecnie 60% materiałów używanych do naszych opakowań. Nieustannie dążymy do minimalizowania wpływu na środowisko  poprzez zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do tworzenia naszych nowych produktów – oznajmił Edouard Simond, Dyrektor Techniczny Nestlé Polska S.A.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Firma Nestlé została doceniona za promowania idei równego traktowania i wdrażania polityki zarządzania różnorodnością w organizacji. 

Od 2014 r. programem „Sojusz dla Młodych” (ang. „Alliance for YOUth”) zostało objętych łącznie 115 000 młodych Europejczyków, w tym w Polsce prawie 2000 osób.

X