Jesteś tutaj

Nestlé podwyższa standard dobrostanu kur

Firma Nestlé ogłosiła wprowadzenie wyższych standardów dobrostanowych dla kur. Firma zobowiązała się, że do 2026 r. wdroży założenia porozumienia o dobrostanie kurczaków hodowanych na mięso International Broiler Ask.

Po ogłoszeniu deklaracji wycofania z łańcucha produkcji jaj pochodzących z hodowli klatkowej na całym świecie oraz zobowiązaniu producentów drobiu w USA do przestrzegania wyższych wymogów hodowli, przyszedł czas na Europę.

Nestlé ogłosiło, że producenci drobiu, którzy ściśle współpracują z firmą, zostaną zobowiązani do przestrzegania norm dobrostanowych określonych na mocy porozumienia organizacji prozwierzęcych International Broiler Ask. Zmiany będą wdrażane stopniowo do 2026 r. i będą obejmować Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę Północną.

Firma Nestlé zobowiązała się m.in. do:

– stosowania wyłącznie tych ras kurczaków, które wykazują lepszy poziom dobrostanu,

– zmniejszenia zagęszczenia na fermach,

– zagwarantowania zwierzętom dostępu do naturalnego światła,

– poprawy jakości powietrza w kurnikach,

– rezygnacji z metod uboju, przy których wiele zwierząt jest zabijanych w pełni świadomych.

Firma zobowiązała się również do prowadzenia regularnych audytów na fermach oraz publikowania corocznych podsumowań postępów realizacji tego programu.

– Decyzja firmy Nestlé to ogromny krok w kierunku poprawy norm dobrostanowych zwierząt hodowlanych. Kurczaki są najliczniej zabijanymi zwierzętami lądowymi na świecie. Tylko w Polsce, która jest liderem produkcji drobiu w Europie, zabija się ich ponad miliard rocznie – i wszystko wskazuje na to, że ta liczba jeszcze wzrośnie – mówi Marta Cendrowicz ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, koordynatorka kampanii Frankenkurczak, mającej na celu poprawę norm dobrostanowych brojlerów – Liczymy, że polscy producenci zrozumieją, jak kluczową rolę pełnią w kreowaniu norm na rynku hodowli drobiu i wezmą przykład z Nestlé – dodaje.

Kategoria: 

Podobne artykuły

2 września przedstawiciele kaliskiego zakładu Winiary należącego do Nestlé Polska S.A., w trosce o rozwój obszarów zielonych Kalisza kolejny raz ufundowali i posadzili w mieście drzewa. Przy ul. Armii Krajowej w pobliżu skrzyżowania z ul. Sylwestra Szpilowskiego posadzonych zostało 12 klonów. W akcji wziął udział także Prezydent Miasta Kalisza oraz przedstawiciele Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Kaliszu.

Nestlé od lat uczestniczy w inicjatywach przemysłu spożywczego mających na celu promowanie odpowiedzialnej komunikacji. Jedną z nich jest EU Pledge – dokument podpisany przez największe firmy spożywcze, regulujący aktywność reklamową skierowaną do dzieci. 

X

Przeczytaj również