Jesteś tutaj

Nestlé podwyższa standard dobrostanu kur

Firma Nestlé ogłosiła wprowadzenie wyższych standardów dobrostanowych dla kur. Firma zobowiązała się, że do 2026 r. wdroży założenia porozumienia o dobrostanie kurczaków hodowanych na mięso International Broiler Ask.

Po ogłoszeniu deklaracji wycofania z łańcucha produkcji jaj pochodzących z hodowli klatkowej na całym świecie oraz zobowiązaniu producentów drobiu w USA do przestrzegania wyższych wymogów hodowli, przyszedł czas na Europę.

Nestlé ogłosiło, że producenci drobiu, którzy ściśle współpracują z firmą, zostaną zobowiązani do przestrzegania norm dobrostanowych określonych na mocy porozumienia organizacji prozwierzęcych International Broiler Ask. Zmiany będą wdrażane stopniowo do 2026 r. i będą obejmować Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę Północną.

Firma Nestlé zobowiązała się m.in. do:

– stosowania wyłącznie tych ras kurczaków, które wykazują lepszy poziom dobrostanu,

– zmniejszenia zagęszczenia na fermach,

– zagwarantowania zwierzętom dostępu do naturalnego światła,

– poprawy jakości powietrza w kurnikach,

– rezygnacji z metod uboju, przy których wiele zwierząt jest zabijanych w pełni świadomych.

Firma zobowiązała się również do prowadzenia regularnych audytów na fermach oraz publikowania corocznych podsumowań postępów realizacji tego programu.

– Decyzja firmy Nestlé to ogromny krok w kierunku poprawy norm dobrostanowych zwierząt hodowlanych. Kurczaki są najliczniej zabijanymi zwierzętami lądowymi na świecie. Tylko w Polsce, która jest liderem produkcji drobiu w Europie, zabija się ich ponad miliard rocznie – i wszystko wskazuje na to, że ta liczba jeszcze wzrośnie – mówi Marta Cendrowicz ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, koordynatorka kampanii Frankenkurczak, mającej na celu poprawę norm dobrostanowych brojlerów – Liczymy, że polscy producenci zrozumieją, jak kluczową rolę pełnią w kreowaniu norm na rynku hodowli drobiu i wezmą przykład z Nestlé – dodaje.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Firma Nestlé zgodziła się na sprzedaż swojego amerykańskiego działu słodyczy za 2,8 mld dolarów. Nabywcą jest włoskie Ferrero.

Nestlé rozszerzyło Europejską Inicjatywę Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych Nestlé needs YOUth na pozostałe kontynenty. W lutym 2015 roku firma zapowiedziała jej globalny rozwój, począwszy od Meksyku. Teraz szanse na wejście na rynek pracy dostanie 900 000 osób w obu Amerykach.

X