Jesteś tutaj

Nestlé wspiera Europejski Tydzień Sportu

13 września rozpoczął się Europejski Tydzień Sportu, którego partnerem na poziomie europejskim jest program Nestlé Healthy Kids oraz organizacja EuroActive, reprezentowana w Polsce przez Polski Związek Pracodawców Fitness. Program został zainicjowany przez Komisję Europejską w ramach projektu Active Learning dla Dzieci w Szkołach (ALCIS) w 10 krajach europejskich, w tym w Polsce. W ramach programu zorganizowane zostaną zajęcia grupowe w klubach fitness, a nauczyciele przeprowadzą specjalne lekcje o tym, jak ważny jest sport i prawidłowe odżywanie dla rozwoju człowieka. W sumie w Polsce w projekcie weźmie udział 2000 dzieci, 20 szkół i 14 klubów fitness. Celem Europejskiego Tygodnia Sportu jest zwrócenie uwagi dzieci, ich rodziców i wychowawców, jak ważne jest prowadzenie odpowiedniego trybu życia. Prawidłowe odżywianie i regularna aktywność fizyczna to klucz do zdrowia, dobrego samopoczucia i lepszych wyników w szkole. Według danych Instytutu Żywności i Żywienia za rok 2016 już ponad 20% polskich dzieci i nastolatków zmaga się z nadwagą lub otyłością. Zaledwie 11% regularnie uprawia sport. Niezwykle cenne są więc inicjatywy propagujące zdrowy i aktywny styl życia.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Już o 23% zredukowano obecność soli w produktach Winiary w latach 2005 – 2013. W latach 2014 – 2016 Nestlé będzie kontynuować ten trend – soli będzie mniej jeszcze o co najmniej 10%. Zgodnie z rekomendacjami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) konsumpcja soli nie powinna przekraczać 5 g dziennie.

Grupa naukowców z Nestlé wybrała się do szwajcarskiej restauracji na wysokości prawie 4000 m n.p.m., żeby sprawdzić, czy jedzenie gotowane w tak ekstremalnych warunkach będzie smakować tak samo, jak to przygotowane w zakładach spożywczych.

X