Noc Muzeów w branży FMCG

Aktualności

Noc Muzeów w branży FMCG

Podczas tegorocznej Nocy Muzeów zwiedzający mieli okazję z bliska zobaczyć, jak powstają ich ulubione słodkości i poznać drogę, którą przejść muszą małe ziarna kakaowca, by stać się pyszną czekoladą. Była to niejedyna atrakcja przygotowana przez producentów z branży FMCG. Można było również zobaczyć, jak od środka wyglądają miejsca, które na co dzień nie są dostępne dla zwiedzających i które kryją w sobie sekret warzenia piwa.

Fabrykę Czekolady E. Wedel odwiedziło blisko 3 tys. osób. Trasa zwiedzania wiodła m.in. przez Pracownię Rarytasów, gdzie goście na żywo obserwowali kunszt artystycznej pracy wedlowskich mistrzów czekolady. Ogromne wrażenie zrobiła na wszystkich również Galeria Rzeźb, pełna prawdziwych czekoladowych dzieł sztuki. Całości zwiedzenia dopełniał słodki poczęstunek – żelki i czekoladowe tabliczki. Przed fabryką można było zaś kupić kubek pysznej, gorącej czekolady oraz zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w fotobudce.

100 osób, które odwiedziło Browar Bosman, zostało wyłonionych w drodze konkursu na łamach Głosu Szczecińskiego i Naszego Miasta Szczecin. Browar obchodzi w tym roku 170 urodziny, była to więc dobra okazja do posłuchania o jego historii i rozwoju. Uczestnicy zwiedzali zabytkową warzelnię, zbudowaną jeszcze przez Ottona Bohrischa na początku XX w. i będącą do dziś dumą browaru. Zwiedzający mieli okazję dotknąć i powąchać surowców do warzenia piwa – słodu jasnego pilzneńskiego, słodu palonego, jęczmienia, pszenicy i chmielu. Weszli też do hali tankofermentorów, a także zobaczyli rozlew piwa do puszek.

Wizyta w Browarze Kasztelan w Sierpcu również cieszyła się w Noc Muzeów dużym zainteresowaniem, odwiedziło go 90 osób. Uczestnicy poznali historię browaru, mieli okazję zobaczyć dział procesu, dział pakowania, a zakończyli zwiedzanie w dziale jakości. Duże wrażenie na zwiedzających zrobiły hale, linie produkcyjne oraz sama skala produkcji.