Jesteś tutaj

Olimp Labs inwestuje w produkcję żywności funkcjonalnej

Olimp Labs planuje zainwestować ponad 200 mln zł w produkcję żywności funkcjonalnej. Z tymi planami związana jest rozbudowa otwartego w 2015 r. Ośrodka Badawczo-Rozwojowego firmy na Podkarpaciu. Wytwarzane w nowym laboratorium produkty mają pomóc w walce z nadwagą i otyłością.

Najnowsza inwestycja firmy – Future Foods 4.0 to rozszerzenie dotychczasowej działalności firmy produkującej do tej pory farmaceutyki i suplementy diety. Wkrótce do portfolio firmy mają trafić także produkty z kategorii żywności funkcjonalnej – posiadającej korzystny wpływ na przynajmniej jedną funkcję organizmu. 60 z ponad 200 mln zł, które pochłonie inwestycja, pozyskano z Funduszy Europejskich z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, nadzorowanego przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Nowa linia produkcyjna ma pozwolić na tworzenie wyrobów zawierających żywe kultury bakterii probiotycznych.

– Olimp Labs na przestrzeni najbliższych lat zainwestuje w rozwój innowacyjnych technologii badawczych i produkcyjnych, ponad 200 mln zł. Nasze produkty rozpoznawalne są na całym świecie, budując wizerunek polskiej marki w skali globalnej, a za razem przyczyniają się do tworzenia polskiego potencjału gospodarczego – powiedział Stanisław Jedliński, prezes zarządu Olimp Labs i dodał, że celem inwestycji jest stworzenie żywności funkcjonalnej, która pomoże w walce z nadwagą i otyłością. Realizowany w ramach Polskiej Strefy Inwestycji projekt ma powstać we współpracy z uczelniami i jednostkami badawczymi.

Źródło: Gazeta Wyborcza, money.pl

Kategoria: 

Podobne artykuły

W listopadzie br. odbyły się zorganizowane przez Hochland Polska pierwsze w historii firmy warsztaty strategiczne dla wszystkich pracowników, pod tytułem: „Zbudujmy nasz dom i pokolorujmy go”. 

Znaczące inwestycje, spektakularne przejęcia i nowości produktowe. Tak wyglądają tegoroczne plany firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. To będzie intensywny czas, bo konsumenci stają się coraz bardziej wymagający. W ubiegłym roku znacząco zmienili swoje zachowania zakupowe.

X