Jesteś tutaj

Pepsico zwiększa udział materiału z recyklingu w butelkach

PepsiCo określiło cel, w ramach którego udział materiału pochodzącego z recyklingu (rPET) we wszystkich butelkach produkowanych przez firmę na terenie Unii Europejskiej wyniesie 50% do 2030 r. Do 2025 r. PepsiCo zamierza zrealizować cel pośredni na poziomie 45%. Tym samym PepsiCo ponad trzykrotnie zwiększy w swoich opakowaniach ilość obecnie stosowanego materiału pochodzącego z recyklingu, co odpowiada ilości ponad 50 tys. ton  rPET.

Deklaracja PepsiCo to odpowiedź na kampanię Komisji Europejskiej dotyczącą dobrowolnego zobowiązania w zakresie przetwarzania plastiku, której celem jest, aby do 2025 r. na rynku europejskim do produkcji nowych opakowań użytych zostało 10 mln ton materiału pochodzącego z recyklingu. Cel PepsiCo dotyczy wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej w roku 2025  i wszystkich marek napojowych oferowanych w opakowaniach PET, w tym Pepsi, Pepsi MAX, 7Up, Tropicana oraz Naked. Cel dotyczy zakładów własnych firmy produkujących napoje oraz partnerów franczyzowych.  

Określony cel nawiązuje do globalnej strategii PepsiCo „Działanie ze świadomością celu” (Performance with Purpose), która zakłada, że do 2025 r. wszystkie rodzaje opakowań zostaną zaprojektowane w sposób zapewniający pełną możliwość ich ponownego przetworzenia, kompostowania lub biodegradacji, a także zmniejszenia ich śladu węglowego. PepsiCo szacuje, że już teraz 90% wszystkich jej opakowań napojowych na świecie nadaje się do ponownego przetworzenia.

Obecnie na terenie UE PepsiCo w znaczącym stopniu korzysta z przetworzonych materiałów plastikowych do celów spożywczych (rPET), przy poziomie wykorzystania rPET przez zakłady zlokalizowane na terenie UE w 2017 r. wynoszącym 13%.

W Polsce PepsiCo współpracuje z Rekopol Organizacją Odzysku Opakowań, która rozpoczęła w tym roku realizację pionierskiego programu pod nazwą „Działaj z imPETem”, zainicjowanego przez 4 wiodące podmioty (Pepsi-Cola General Bottlers Poland, Coca-Cola HBC Polska, Nestlé Polska Oddział Nestlé Waters oraz Żywiec Zdrój), oferujące na rynku produkty spożywcze (wody i napoje) w butelkach PET. Celem przedsięwzięcia jest znaczące zwiększenie zbiórki i recyklingu surowca PET w Polsce.

Kategoria: 

Podobne artykuły

PepsiCo Nutrition Greenhouse to program stworzony przez PepsiCo z myślą o nowopowstających markach działających w obrębie zdrowego odżywiania. Celem programu jest wyłonienie 8 brandów wchodzących na rynek spożywczy. Wybrane firmy otrzymają fundusze oraz szansę na partnerstwo z ekspertami PepsiCo. 

Nowoczesne Centrum Jakości i Testów Sprzętu Chłodniczego firmy PepsiCo zostało otwarte w miejscowości Suchy Las niedaleko Poznania. Strategia producenta napojów gazowanych uwzględnia zapewnienie klientom handlowym dostęp do innowacyjnych i prostych w obsłudze urządzeń chłodniczych, które nie tylko będą gwarantowały odpowiednią temperaturę i ekspozycję produktów, lecz jednocześnie będą przyjazne dla środowiska. To właśnie w naszym kraju kierownictwo PepsiCo dostrzegło największy potencjał rozwijania najnowszych rozwiązań technicznych przy udziale wysokiej klasy polskich specjalistów i inżynierów.

X