Jesteś tutaj

P&G realizuje plan „Children’s Safe Drinking Water”

Z okazji Światowego Dnia Wody spółka Procter & Gamble (P&G) świętuje osiągnięcie wyznaczonego na 2020 r. celu dostarczenia 15 mld litrów wody pitnej w ramach programu non-profit pt. „Children’s Safe Drinking Water” („Bezpieczna Woda Pitna dla Dzieci”). P&G przyspiesza działania mające na celu zapewnienie dostępu do wody pitnej jeszcze większej liczbie ludności, zamierzając dostarczyć 25 mld litrów wody, czyli ponad 100 mld szklanek, dla mieszkańców różnych państw na całym świecie.

Od momentu uruchomienia programu w 2004 r. P&G ściśle współpracuje z siecią ponad 150 partnerów na rzecz pogłębiania świadomości dotyczącej globalnego kryzysu w dostępie do wody pitnej, a także w celu dostarczania wody dla rodzin w ponad 90 państwach dzięki zastosowaniu prostej metody oczyszczania opracowanej przez jednego z naukowców pracujących dla P&G. Rozwiązanie to pozwala na uzdatnienie 10 litrów brudnej, potencjalnie śmiercionośnej wody w zaledwie pół godziny za pomocą jednej saszetki środka uzdatniającego, kubła, patyka i kawałka czystej tkaniny.

Prowadzone przez P&G działania na rzecz zapewniania dostępu do wody pitnej cały czas przyczyniają się do radykalnej zmiany warunków życia całych społeczności poprzez poprawę stanu zdrowia ludności, działania edukacyjne i zwiększanie możliwości poprawy sytuacji gospodarczej.

W tym roku P&G po raz kolejny nawiązała współpracę z National Geographic w związku z obchodami Światowego Dnia Wody, aby zaprezentować historie pięciu szczególnie zasłużonych osób (tzw. Water Champions), którzy swoją codzienną pracą – zarówno samodzielną, jak i we współpracy z P&G – przyczyniają się do łagodzenia kryzysu w dostępie do wody pitnej. Wśród osób tych znalazła się czwórka największych partnerów P&G: Patricia Heaton, laureatka nagrody Emmy i ambasadorka organizacji humanitarno-rozwojowej World Vision, Carolyn Miles, prezes i dyrektor generalna organizacji humanitarnej Save the Children, JP Suarez, wiceprezes wykonawczy i dyrektor administracyjny Walmart International, Job Wasonga, kierownik projektu CARE International Kenya, Alllison Tummon Kamphuis, liderka realizowanego przez P&G programu na rzecz wody pitnej dla dzieci (Children’s Safe Drinking Water Program).

Źródło: Centrum Prasowe PAP

Kategoria: 

Podobne artykuły

Spółka Procter & Gamble postanowiła poszerzyć swoje globalne cele i zadeklarowała zamiar eliminacji zjawiska wylesiania z łańcucha dostaw oleju palmowego oraz ulepszania praktyk we współpracy z dostawcami, w tym  także właścicielami małych gospodarstw rolnych.

Giles Deacon dołączył do zespołu P&G Fabric Care (Ariel i Lenor) obejmując stanowisko Globalnego Konsultanta ds. Mody. Celem współpracy jest nadzór nad nowym, skupionym na modzie podejściu firmy, w ramach którego Giles będzie dzielił się swoją specjalistyczną wiedzą i znajomością branży na rzecz inicjatywy P&G Future Fabrics.

X