Jesteś tutaj

PIH o branży tytoniowej

Ponad 84 proc. dorosłych palaczy chce informacji o mniej szkodliwych produktach niż papierosy, tj. e-papierosach i nowatorskich wyrobach tytoniowych, w których tytoń się podgrzewa, a nie spala. 90 proc. badanych uważa, że w sklepie powinna być dostępna informacja o tych produktach, a ponad 90 proc. chce znać wyniki badań naukowych.

Prawie 80 proc. respondentów sprzeciwia się utrzymaniu zakazu informowania klientów o nowatorskich wyrobach tytoniowych i e-papierosach. Zdaniem 86 proc. badanych sprzedawca powinien móc informować o produktach, które sprzedaje. 88 proc. badanych uważa, że w sklepie powinna być dostępna informacja o mniej szkodliwych zamiennikach papierosów.

– Konsumenci mają prawo do informacji, o produktach które kupują. Powinni mieć też dostęp do informacji o mniej szkodliwych zamiennikach papierosów. Zgodnie z obowiązującym prawem, sprzedawcom zabrania się informowania klientów o ich dostępności. W sklepie nie można prezentować wyników badań naukowych dotyczących ich mniejszej szkodliwości – skomentował Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Edukacja i dostęp do informacji pozwalają na zwiększanie świadomości zdrowotnej konsumentów, w tym przypadku palaczy papierosów. Badania pokazały, że taką potrzebę ma aż 90% respondentów. Polska Izba Handlu przeprowadziła badanie preferencji konsumenckich dotyczących wyrobów nikotynowych będących zamiennikami papierosów. W badaniu Instytutu IBRIS z listopada 2017 roku wzięło udział 1000 pełnoletnich palaczy.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Od początku 2019 r. liquidy do e-papierosów oraz wyroby nowatorskie mają być banderolowane. Brak odpowiednich przepisów wykonawczych uniemożliwia jednak dostosowanie fabryk do nowych przepisów. Wobec tego resort finansów planuje wprowadzić okres przejściowy.

Polska Izba Handlu zainicjowała ranking „Równi w biznesie”, którego celem jest wyróżnienie producentów mleka, którzy dbają o równowagę na rynku detalicznym. Nagrodzeni odznaczeniem „Równy w Biznesie” są poleceni uwadze właścicieli sklepów małoformatowych oraz osobom odpowiedzialnym za ich zaopatrzenie. 

X