Jesteś tutaj

Piwowarzy ponownie z Listkiem CSR Polityki

Już po raz czwarty tygodnik „Polityka” uhonorował Listkiem CSR przedsiębiorstwa, które w prowadzeniu biznesu kierują się zasadami społecznej odpowiedzialności. Tyle samo razy ten tytuł przypadł w udziale Kompanii Piwowarskiej, nagrodzonej w tym roku Złotym Listkiem. Firma od wielu lat realizuje kompleksową strategię zrównoważonego rozwoju, która od ubiegłego roku opiera się na pięciu źródłach wzrostu i funkcjonuje pod nazwą „Postaw na piwo”.

Uroczysta gala ogłoszenia wyników plebiscytu odbyła się 19 maja. Wyróżnienie z rąk Jerzego Baczyńskiego, redaktora naczelnego „Polityki”, w imieniu Kompanii Piwowarskiej odebrał Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych.

- Istotą odpowiedzialności społecznej nie są śliczne programy i piękne plakaty ale sposób działania całej firmy. Nasza odpowiedzialność przejawia się w dbałości o środowisko, w oszczędzaniu wody, w edukowaniu społeczeństwa o tym, że jeśli ktoś chce pić alkohol, musi to robić rozważnie i umiarkowanie. Chodzi przecież o to, by faktycznie brać na siebie odpowiedzialność za swoją działalność biznesową, wywierać pozytywny wpływ, wspierać. – mówi Paweł Kwiatkowski. – Kiedy zarządzanie firmy jest odpowiedzialne, wówczas i pracownicy chętnie dają coś z siebie. . Wystarczy wspomnieć, że w ostatnim roku  prawie 130 naszych wolontariuszy przeprowadziło blisko 50 projektów, na co poświęciło około 6 tys. godzin. Dodatkowo instytucje, w których działają nasi wolontariusze – wspieramy też darowiznami i w ubiegłym roku na te cele 500 tys. zł. Pomagamy także poprzez dzielenie się wiedzą – w ciągu pół roku 4 tys. małych i średnich firm skorzystało z naszych szkoleń, które uczą, jak efektywniej prowadzić biznes.

Browary znalazły się w gronie 44 firm, których działania w zakresie CSR docenił opiniotwórczy tygodnik. Tym razem Złoty Listek przyznano 11 przedsiębiorstwom, Srebrny – 8, zaś Biały – 25. Dla Kompanii Piwowarskiej było to kolejne już w tym roku wyróżnienie w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Rekordową liczbę działań KP – aż 7 – wymieniono w publikacji FOB-u „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki”. Ponadto firma uplasowała się na trzeciej pozycji w kategorii dóbr konsumpcyjnych w IX Rankingu Odpowiedzialnych Firm.

Tegoroczne zestawienie „Polityki” zostało opracowane we współpracy z międzynarodową firmą doradczą Deloitte. Uczestnicy Plebiscytu odpowiadali na ankietę opracowaną w oparciu o wytyczne normy ISO 26 000. To ogłoszona w 2010 roku przez Międzynarodową Organizację Systematyzacyjną nieobligatoryjna regulacja, która ma stanowić wzorzec działalności CSR. Definiuje ona następujące obszary odpowiedzialności społecznej: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Jeśli piwo, to nie dla kierowców; jeśli zabawa, to z głową – takie postawy promowała ekipa Trzeźwobusa, mobilnego punktu edukacji na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, powołanego do życia przez Kompanię Piwowarską. 

Kompania Piwowarska po raz piąty rekrutuje do Kompanii Innowacji. Ten program stażowy to dla studentów i absolwentów szansa na rozpoczęcie pracy u lidera branży piwowarskiej, przy największych projektach na polskim rynku. Piąta edycja konkursu odbędzie się w odświeżonej formule. Zakłada opracowanie indywidualnej ścieżki rozwoju dla każdego ze stażystów oraz przygotowanie ich do objęcia docelowo stanowisk w Kompanii Piwowarskiej.

X