Jesteś tutaj

Podsumowanie 2018 r. na rynku piw kraftowych

W 2018 r. na rynku pojawiło się aż 2013 nowych piw kraftowych. Otworzono również 68 nowych browarów, w tym 35 stacjonarnych i 33 kontraktowe. To wyniki lepsze od tych zanotowanych w 2017 r.

Według wyliczeń portalu Piwna Zwrotnica w 2017 r. otworzono 51 nowych browarów, a na rynku pojawiło się 1655 piwnych nowości.

Dla niewielkich browarów największym problemem okazują się wysokie koszty stałe oraz dystrybucja. Dlatego krafty coraz częściej starają się docierać do sieci handlowych. Jednak wiąże się to ze zwiększeniem skali produkcji oraz kosztownymi inwestycjami. W celu pozyskania funduszy browary decydują się na prowadzenie zbiórek crowdfundingowych. Jednak niektórzy piwowarzy starają się pozostawać przy niewielkiej skali produkcji i ograniczać sprzedaż do terenu w niewielkiej odległości od miejsca produkcji.

Spośród 2013 nowości rynkowych, które pojawiły się w 2018 r. na rynku, najwięcej uwarzono w stylu Ipa i Stout. 799 piwnych premier zawierało dodatki smakowe, wśród których najciekawszymi były m.in.: wodorosty, guacamole, jadalny brokat, czy bursztyn.

Źródło: Rzeczpospolita

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Autor: PAP/M.Kmieciński

Znak promujący polskie marki piwa: „Proudly made in Poland” został zaprezentowany wspólnie przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie oraz Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) podczas Kongresu 590 w Jasionce koło Rzeszowa.

Znaki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” i „W ciąży nie piję alkoholu” są bardziej widoczne i lepiej rozpoznawalne przez społeczeństwo niż obowiązkowe ostrzeżenia zdrowotne – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar/Millward Brown.

X