Jesteś tutaj

Podsumowanie 2018 r. na rynku piw kraftowych

W 2018 r. na rynku pojawiło się aż 2013 nowych piw kraftowych. Otworzono również 68 nowych browarów, w tym 35 stacjonarnych i 33 kontraktowe. To wyniki lepsze od tych zanotowanych w 2017 r.

Według wyliczeń portalu Piwna Zwrotnica w 2017 r. otworzono 51 nowych browarów, a na rynku pojawiło się 1655 piwnych nowości.

Dla niewielkich browarów największym problemem okazują się wysokie koszty stałe oraz dystrybucja. Dlatego krafty coraz częściej starają się docierać do sieci handlowych. Jednak wiąże się to ze zwiększeniem skali produkcji oraz kosztownymi inwestycjami. W celu pozyskania funduszy browary decydują się na prowadzenie zbiórek crowdfundingowych. Jednak niektórzy piwowarzy starają się pozostawać przy niewielkiej skali produkcji i ograniczać sprzedaż do terenu w niewielkiej odległości od miejsca produkcji.

Spośród 2013 nowości rynkowych, które pojawiły się w 2018 r. na rynku, najwięcej uwarzono w stylu Ipa i Stout. 799 piwnych premier zawierało dodatki smakowe, wśród których najciekawszymi były m.in.: wodorosty, guacamole, jadalny brokat, czy bursztyn.

Źródło: Rzeczpospolita

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

W ostatnim roku zaszły liczne zmiany na rynku piwa. Wciąż pojawiały się nowe browary, a kupujący mogli wybierać spośród 853 nowości, jednocześnie doszło do konsolidacji na rynku producentów. Według Nielsena w 2018 r. na rynku działało 318 browarów, przy czym mówimy tutaj o sprzedaży detalicznej. Jest to o 43 więcej niż rok wcześniej.

Wzmożone zamówienia fast foodów, zwiększona sprzedaż przekąsek, ale przede wszystkim piwa – tak będą wyglądać Mistrzostwa Świata w piłce nożnej dla sektora spożywczego. Jak branża poradzi sobie z mundialowymi wyzwaniami?

X