Polacy odchodzą od mocnych trunków

Aktualności

Polacy odchodzą od mocnych trunków

08 września 2017

Tylko w ciągu ostatniego roku segment piw bezalkoholowych i niskoalkoholowych (do 1,2 proc. alk.) urósł o 64 proc., jednocześnie odnotowano 3-proc. spadek sprzedaży najmocniejszych piw – wynika z raportu Grupy Żywiec S.A. za 2016 r. Zdaniem przedstawicielki firmy, Magdaleny Brzezińskiej, należy spodziewać się dalszych wzrostów sprzedaży piw bezalkoholowych. Jeszcze w latach 90. większą część trunków spożywanych w Polsce stanowiły alkohole mocne. Zwrot w kierunku słabszych alkoholi dokonał się dekadę później. W ostatnich latach zmalała również średnia zawartość alkoholu w konsumowanych piwach (z 5,53 proc. w 2009 r. do 5,31 proc. w 2015 r.). Zdaniem Brzezińskiej dużą rolę w odchodzeniu konsumentów od mocnych trunków odgrywa prowadzenie przez nich aktywnego i zdrowego stylu życia, który dopuszcza co najwyżej umiarkowaną konsumpcję alkoholu. Swoją rolę miała odegrać też konsekwentna edukacja na temat odpowiedzialnej konsumpcji.

Źródło: Polska Agencja Prasowa/Grupa Żywiec S.A.