Jesteś tutaj

Polacy piją coraz więcej wina

Sprzedaż wina w ubiegłym roku rosła w tempie 7%. Najwięcej zyskały prosecco oraz cava. Klienci coraz częściej zainteresowani są także winami rodzimej produkcji. Największą barierą dynamiczniejszego rozwoju pozostaje jednak wysoka cena.

Polacy piją głównie zagraniczne wina. W 2018 r. do listopada sprowadzono do kraju wino o wartości miliarda zł. Według wyliczeń ICE Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich, największymi dostawcami okazali się Włochy (218,13 mln zł), USA (156 mln zł) oraz Niemcy (154,21 mln zł). Włoskie wina królują niepodzielnie w kategorii win musujących, gdzie stanowią 64% rynku.

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się jednak wina z polskich upraw. Starają się je promować nie tylko dyskonty, jak Lidl i Biedronka, ale także MSZ oraz PLL LOT. Główną przeszkodą pozostaje cena sięgając minimum 50 zł za butelkę. Tymczasem według wyliczeń CMR  średnia cena butelki wina stołowego sprzedanego w sklepie małoformatowym sięga 18-19 zł.

Źródło: Rzeczpospolita

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

W Łodzi otworzono pierwsze w Polsce biuro autentykacji (uwierzytelniania) wina. Krajowi producenci oraz importerzy będą mogli sprawdzić w nim skład chemiczny oferowanych produktów. Dotychczas najbliższa placówka tego typu znajdowała się w Niemczech.

Wino produkowane jest w regionach winiarskich, z których zostaje przywiezione przez importerów. Drogę tę przebywa w dwojaki sposób. Może zostać zabutelkowane już na miejscu lub przetransportowane w dużych zbiornikach do kraju, w którym nastąpi rozlew do butelek. Obiegowa opinia mówi, że wina butelkowane w kraju pochodzenia są lepszej jakości, co nie zawsze okazuje się prawdą.

X

Przeczytaj również