Jesteś tutaj

Ponad 25 lat innowacji Procter & Gamble na polskim rynku

Procter & Gamble świętuje ponad ćwierć wieku swojej obecności na polskim rynku oraz 25-lecie działalności fabryki pieluszek Pampers na warszawskim Targówku. Koncern zainwestował dotychczas w Polsce blisko 4 mld PLN i utworzył ponad 3800 miejsc pracy, rozwijając nie tylko produkcję, ale też wprowadzając wiele innowacyjnych rozwiązań i projektów.

Początki P&G w Polsce, zbiegają się z momentem trudnej transformacji polskiej gospodarki i pierwszych kroków Polaków na wolnorynkowym gruncie. Firma P&G już w 1991 r.  otworzyła Biuro Główne w Warszawie, rozpoczynając tu swoją działalność. Dzięki temu na wystawach i sklepowych półkach pojawiły markowe produkty P&G – proszki do prania Ariel i Vizir, szampony Pantene Pro V i Head & Shoulders, płyny do płukania Lenor, pieluszki jednorazowe Pampers, środki do ochrony kobiecej marki Always.

Procter & Gamble należała do pierwszych inwestorów w Polsce, który zaczął budować fabryki w III RP. W 1994 r. otwarta ostała fabryka pieluszek Pampers na warszawskim Targówku, w 2006 r. – fabryka Gillette w Łodzi, a w 2007 r. – fabryka kosmetyków do pielęgnacji skór, w Aleksandrowie Łódzkim.  Dzisiaj produkty z tych fabryk trafiają na 90 rynków, na całym świecie.

Pod koniec lat 90 P&G rozpoczął w Polsce projekt „Podaruj dzieciom słońce”. Była to pierwsza na tak dużą skalę akcja marketingu społecznego. Połączono sprzedaż z darowizną na cele charytatywne. Beneficjentami byli podopieczni fundacji Polsat. Firma prowadzi też wiele innych działań społecznych – od wolontariatu pracowniczego, przez programy edukacyjne, po pokoje dla mam w szpitalach pediatrycznych.

Warszawskie Biuro Marketingu i Sprzedaży obejmuje swoim zasięgiem 9 krajów: Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię, Czechy, Słowację, Węgry, Chorwację i Słowenię i służy 80 milionom konsumentów.

W 2013 r., w Warszawie zostaje otwarte Europejskie Centrum Planowania i Logistyki P&G (PSC), odpowiedzialne za kompleksowe zarządzanie łańcuchem dostaw w Europie. PSC koordynuje ponad 2900 dostawców i zaopatrzenie 100 fabryk, jak również pomaga zapewnić zoptymalizowane dostawy produktów marek P&G do ponad 105 tys. klientów w 50 krajach.

Procter & Gamble jest jednym z ważnych inwestorów zagranicznych w Polsce. Koncern zainwestował dotychczas prawie 4 mld PLN i utworzył ponad 3800 miejsc pracy, co w globalnej strukturze Procter & Gamble plasuje jego obecność w Polsce w pierwszej dziesiątce na świecie i na drugim miejscu  w Europie. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Spółka Procter & Gamble postanowiła poszerzyć swoje globalne cele i zadeklarowała zamiar eliminacji zjawiska wylesiania z łańcucha dostaw oleju palmowego oraz ulepszania praktyk we współpracy z dostawcami, w tym  także właścicielami małych gospodarstw rolnych.

Giles Deacon dołączył do zespołu P&G Fabric Care (Ariel i Lenor) obejmując stanowisko Globalnego Konsultanta ds. Mody. Celem współpracy jest nadzór nad nowym, skupionym na modzie podejściu firmy, w ramach którego Giles będzie dzielił się swoją specjalistyczną wiedzą i znajomością branży na rzecz inicjatywy P&G Future Fabrics.

X