Jesteś tutaj

Ponad 25 lat innowacji Procter & Gamble na polskim rynku

Procter & Gamble świętuje ponad ćwierć wieku swojej obecności na polskim rynku oraz 25-lecie działalności fabryki pieluszek Pampers na warszawskim Targówku. Koncern zainwestował dotychczas w Polsce blisko 4 mld PLN i utworzył ponad 3800 miejsc pracy, rozwijając nie tylko produkcję, ale też wprowadzając wiele innowacyjnych rozwiązań i projektów.

Początki P&G w Polsce, zbiegają się z momentem trudnej transformacji polskiej gospodarki i pierwszych kroków Polaków na wolnorynkowym gruncie. Firma P&G już w 1991 r.  otworzyła Biuro Główne w Warszawie, rozpoczynając tu swoją działalność. Dzięki temu na wystawach i sklepowych półkach pojawiły markowe produkty P&G – proszki do prania Ariel i Vizir, szampony Pantene Pro V i Head & Shoulders, płyny do płukania Lenor, pieluszki jednorazowe Pampers, środki do ochrony kobiecej marki Always.

Procter & Gamble należała do pierwszych inwestorów w Polsce, który zaczął budować fabryki w III RP. W 1994 r. otwarta ostała fabryka pieluszek Pampers na warszawskim Targówku, w 2006 r. – fabryka Gillette w Łodzi, a w 2007 r. – fabryka kosmetyków do pielęgnacji skór, w Aleksandrowie Łódzkim.  Dzisiaj produkty z tych fabryk trafiają na 90 rynków, na całym świecie.

Pod koniec lat 90 P&G rozpoczął w Polsce projekt „Podaruj dzieciom słońce”. Była to pierwsza na tak dużą skalę akcja marketingu społecznego. Połączono sprzedaż z darowizną na cele charytatywne. Beneficjentami byli podopieczni fundacji Polsat. Firma prowadzi też wiele innych działań społecznych – od wolontariatu pracowniczego, przez programy edukacyjne, po pokoje dla mam w szpitalach pediatrycznych.

Warszawskie Biuro Marketingu i Sprzedaży obejmuje swoim zasięgiem 9 krajów: Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię, Czechy, Słowację, Węgry, Chorwację i Słowenię i służy 80 milionom konsumentów.

W 2013 r., w Warszawie zostaje otwarte Europejskie Centrum Planowania i Logistyki P&G (PSC), odpowiedzialne za kompleksowe zarządzanie łańcuchem dostaw w Europie. PSC koordynuje ponad 2900 dostawców i zaopatrzenie 100 fabryk, jak również pomaga zapewnić zoptymalizowane dostawy produktów marek P&G do ponad 105 tys. klientów w 50 krajach.

Procter & Gamble jest jednym z ważnych inwestorów zagranicznych w Polsce. Koncern zainwestował dotychczas prawie 4 mld PLN i utworzył ponad 3800 miejsc pracy, co w globalnej strukturze Procter & Gamble plasuje jego obecność w Polsce w pierwszej dziesiątce na świecie i na drugim miejscu  w Europie. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Giles Deacon dołączył do zespołu P&G Fabric Care (Ariel i Lenor) obejmując stanowisko Globalnego Konsultanta ds. Mody. Celem współpracy jest nadzór nad nowym, skupionym na modzie podejściu firmy, w ramach którego Giles będzie dzielił się swoją specjalistyczną wiedzą i znajomością branży na rzecz inicjatywy P&G Future Fabrics.

Z okazji Światowego Dnia Wody spółka Procter & Gamble (P&G) świętuje osiągnięcie wyznaczonego na 2020 r. celu dostarczenia 15 mld litrów wody pitnej w ramach programu non-profit pt. „Children’s Safe Drinking Water” („Bezpieczna Woda Pitna dla Dzieci”). P&G przyspiesza działania mające na celu zapewnienie dostępu do wody pitnej jeszcze większej liczbie ludności, zamierzając dostarczyć 25 mld litrów wody, czyli ponad 100 mld szklanek, dla mieszkańców różnych państw na całym świecie.

X