Jesteś tutaj

Trzeźwobus Kompanii Piwowarskiej podsumowuje sezon 2016

Jeśli piwo, to nie dla kierowców; jeśli zabawa, to z głową – takie postawy promowała ekipa Trzeźwobusa, mobilnego punktu edukacji na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, powołanego do życia przez Kompanię Piwowarską. W tym roku ponownie zawitał on na największe imprezy masowe w Polsce i zaprosił do swojej strefy aż 174 tys. osób – o 70% więcej niż w poprzednim. Trzeźwobus edukował na temat odpowiedzialnego spożycia alkoholu studentów i celebrytów, biesiadników i żeglarzy, miłośników rocka i muzyki disco. W sumie podczas dziesięciu imprez masowych do strefy Trzeźwobusa zawitało aż 174 tys. ludzi. To prawie tak, jakby z informacjami na temat odpowiedzialnej konsumpcji zapoznał się każdy świeżo upieczony kierowca, który w tym roku, jeszcze przed wyruszeniem Trzeźwobusa w trasę, otrzymał prawo jazdy. Dzięki współpracy Kompanii Piwowarskiej z firmą Promiler i Policją wykonano 47,7 tys. pomiarów profesjonalnym alkomatem, a prócz tego przeprowadzono 12 tys. animacji przy użyciu alkogogli i quizów oraz 1,9 tys. animacji na symulatorach jazdy. Ponadto zaangażowanie uczestników imprez w sprawy ekologii pozwoliło zebrać aż 3 tony odpadów – puszek, plastiku i opakowań papierowych. Trzeźwobus to akcja Kompanii Piwowarskiej uruchomiona w 2015 roku, mająca na celu promowanie odpowiedzialnego spożycia alkoholu, które jest jednym z filarów strategii zrównoważonego rozwoju firmy „Postaw na piwo”. Dodatkowo w sezonie letnim Kompania Piwowarska przeszkoliła 600 sprzedawców z obszaru odpowiedzialnej sprzedaży – czyli jak nie sprzedawać alkoholu nieletnim.

 

Kategoria: 

Podobne artykuły

21. Festiwal Woodstock dobiegł końca. Czas na małe podsumowanie. To był kolejny pozytywny i odpowiedzialny Przystanek. Niemal  23 tys. osób przebadało się alkomatem, zebrano prawie  70 tys. puszek i plastikowych kubków.

W tym roku Kompania Piwowarska podwójnie triumfowała w przeglądzie Listki CSR, organizowanym przez tygodnik „Polityka”. Udział w jubileuszowej, piątej edycji plebiscytu przyniósł KP nie tylko tradycyjny Złoty Listek CSR, ale też wyróżnienie specjalne – Super Złoty Listek CSR POLITYKI. Tym samym docenione zostały kompleksowe działania firmy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, realizowane pod hasłem „Postaw na piwo”.

X