Jesteś tutaj

Uczestnicy Letniej Praktyki z Nestlé otrzymali propozycję pracy

Od 1 lipca do końca września 82 studentów z całej Polski zdobywało doświadczenie zawodowe u największego producenta spożywczego świata w ramach dwóch programów: Business Internship Program, czyli praktyk w działach biurowych takich jak m.in. sprzedaż, marketing, finanse, obsługa klienta itp. oraz w Technology Engineering Development Program – czyli praktyk w działach technicznych w fabrykach Nestlé w całym kraju. Po praktykach zatrudniono łącznie aż 42 osoby! Rekrutacja do kolejnej edycji Praktyki Letniej z Nestlé rozpocznie się w marcu.

W tym roku o ponad 100% zwiększono liczbę osób przyjętych na praktyki w Nestlé. Z ponad 4400 zgłoszeń ostatecznie firma wybrała aż 82 osoby. Najwięcej młodych ludzi Nestlé przeszkoliło w swojej centrali w Warszawie (40 osób) oraz w zakładzie Winiary w Kaliszu (18 osób) i w Rzeszowie (10 osób). Łącznie w obu programach po zakończeniu praktyk w całej Polsce zatrudniono 42 z 82 praktykantów.

W ramach Business Internship Program na praktyki przyjmowano corocznie około 20 osób, tym razem biura firmy otworzyły się dla aż 49 praktykantów i aż 24 z nich zatrudniono. Najwięcej praktykantów pracowało w działach sprzedaży, marketingu i finansów.

W ramach programu praktyk technicznych (Technology Engineering Development Program) zatrudniono w tym roku po praktykach w całej Polsce 18 młodych osób (spośród 33 praktykantów): po jednej w Warszawie, Nałęczowie i Namysłowie, 3 w Kargowej i aż po 6 w Rzeszowie oraz Kaliszu.

Jakie umiejętności nabyli studenci? - Rozwijaliśmy kompetencje miękkie w zakresie obsługi klientów, pracy w zespole, zarządzania czasem, organizacji pracy, wykazywania inicjatywy, asertywności, brania odpowiedzialności za własne projekty, a także nabywaliśmy praktyczne umiejętności m.in. w pracy w laboratorium, obsłudze programów takich jak Excel, SAP, czy oprogramowania Nielsen oraz analizy danych (kategorii, rynku, badań konsumenckich itp.) –mówi Kamila Żmijewska latem praktykantka, dziś już pracownica Nestlé Polska S.A.

 Wspieranie ludzi młodych we wchodzeniu na rynek pracy to jeden z priorytetów Nestlé w zakresie Tworzenia Wspólnej Wartości (ang. Creating Shared Value, CSV). Zgodnie z tą filozofią wierzymy, że aby odnosić długoterminowe sukcesy biznesowe, trzeba tak działać, żeby przynosić korzyści całemu społeczeństwu, wspierać je w rozwiązywaniu istotnych problemów społecznych, takich jak np. bezrobocie ludzi młodych. Cieszymy się, że mamy możliwość stwarzania młodzieży warunków do zdobywania wiedzy praktycznej i pierwszych doświadczeń zawodowych – powiedziała Mariola Raudo, Kierownik ds. Rekrutacji i HR Biznes Partner Nestlé Polska S.A.

Letnia Praktyka z Nestlé jest częścią Europejskiej Inicjatywy Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth, w ramach której firma zadeklarowała stworzenie do 2016 roku w całej Europie 10 000 miejsc pracy dla osób do 30. roku życia oraz kolejnych 10 000 miejsc staży i praktyk. W Polsce program obejmuje ponad 800 osób.

Więcej o tym, jak Nestlé wspiera młodzież na rynku pracy, można przeczytać w świeżo opublikowanym nowym interaktywnym Raporcie Tworzenie Wspólnej Wartości za lata 2012-2013 na stronie www.raportnestle.pl. Raport został zgłoszony do udziału w konkursie Raporty Społeczne 2014 na www.raportyspoleczne.pl.

 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Rok 2016 firma Nestlé zamknęła z 3,2% wzrostem organicznym i wzrostem zysku operacyjnego o 30 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego. W planie na 2017 r. jest osiągnięcie organicznego wzrostu na poziomie od 2 do 4%. 

Aż 2 marki Nestlé zdobyły najwyższe nagrody w jednym z największych badań konsumenckich w Europie – European Trusted Brands 2014. Płatki śniadaniowe Nestlé wyróżniono Złotym i Kryształowym Godłem, czyli dwoma głównymi tytułami w ich kategorii produktowej, a Winiary wygrały Kryształowe Godło w kategorii Producent żywności. Dla obu marek było to powtórzenie sukcesu sprzed roku.

X