Jesteś tutaj

Unia Europejska określi definicję piwa

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej ma określić definicję piwa, której brak w polskim prawie. Polska wysłała zapytanie do Luksemburga, ze względu na spór sądowy dotyczący wysokości stawki akcyzowej.

Sprawa producenta oskarżonego o oszustwa podatkowe jest rozpatrywana w sądzie w Piotrkowie Trybunalskim. Przedsiębiorca produkował napój sprzedawany jako piwo smakowe. Zarzucono mu jednak, że jego wyrób ze względu na ilość dodatków kwalifikuje się nie jako piwo, a napój fermentowany, który obowiązuje wyższa stawka akcyzowa. W polskim prawie brak jest definicji piwa, więc strona polska wysłała zapytanie do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej o określenie jakie muszą być proporcje udziału w brzeczce piwnej składników słodowych w stosunku do niesłodowych, by dany wyrób można było nazwać piwem.

Sprawa może dotknąć całej branży browarniczej, ponieważ stawka akcyzowa za hektolitr piwa wynosi 90 zł, a za napój fermentowany 158 zł. W przypadku nieprzychylnej dla producentów decyzji Trybunału, fiskus będzie mógł ściągać należności za pięć lat wstecz.

Źródło: Rzeczpospolita

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

W III kwartale 2015 r. ukazało się prawie trzy razy mniej przekazów reklamowych branży piwowarskiej w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. W trakcie tegorocznego sezonu piwnego wyemitowano 192 reklamy, podczas gdy w 2014 roku liczba ta wyniosła 572. Wszystkie przekazy komunikowane pomiędzy 1 czerwca i 30 września były zgodne z Kodeksem Etyki Reklamy – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Trzeci kwartał 2014 roku okazał się porównywalny z analogicznym okresem roku ubiegłego. Branża piwowarska wyemitowała łącznie 578 nowych przekazów reklamowych – w 2013 roku liczba ta wyniosła 562. Z raportu przygotowanego przez Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że żadna z reklam piwa wyemitowanych w okresie 1 lipca – 30 września nie naruszyła zasad Kodeksu Etyki Reklamy.

X