Jesteś tutaj

Wyniki PepsiCo za II kwartał 2018 r.

Wyniki PepsiCo za drugi kwartał 2018 r. okazały się lepsze niż oczekiwano. Wskazują one na oznaki stopniowego ożywienia w sektorze napojów gazowanych, ponieważ firma podwoiła wysiłki na rzecz promowania swoich produktów na rodzimym rynku.

Sprzedaż napojów w Ameryce Północnej spadła o 0,9%, co oznacza najmniejszy spadek w ostatnich czterech kwartałach, od kiedy firma zaczęła szeroko zakrojoną kampanię marketingową i cenową.

Przychody netto PepsiCo wzrosły o 2,4% do 16,09 mld USD, z czego 5,19 mld USD pochodziło z branży napojów i pobiło oczekiwania Wall Street.

Sprzedaż w dziale przekąskowym, Frito-Lay w Ameryce Północnej wzrosła w drugim kwartale o 4,3% dzięki wyższej sprzedaży nowych produktów – Doritos Blaze, Ruffles Mozzarella i Marinara.

Pepsi zanotowało również wzrosty na rynkach zagranicznych o 7% w Afryce Subsaharyjskiej i Europie oraz 6% w Azji, na Bliskim Wschodzie.

Zysk netto spadł natomiast o około 14% do 1,82 mld USD, w drugim kwartale kończącym się 16 czerwca, głównie z powodu wyższych kosztów transportu i surowców.

Źródło Reuters

Kategoria: 

Podobne artykuły

Henkel zamyka rok 2017 z dobrymi wynikami. Przychody ze sprzedaży po raz pierwszy przekroczyły barierę 20 mld euro, co oznacza wzrost o 7% w ujęciu nominalnym. Zyski spowodowały podtrzymanie celów finansowych na 2020 r.

PepsiCo wprowadza na rynek limitowaną edycję opakowań Pepsi Vintage, jakie pojawiały się w sprzedaży na przestrzeni sześciu dekad – od 1940 do 2000 r. Od początku września do grudnia 2018 r. legendarne grafiki Vintage dostępne są na wszystkich rodzajach opakowań (puszki i butelki) i pojemnościach Pepsi w punktach sprzedaży na terenie całego kraju.

X