Wyszukiwanie informacji o kosmetykach

Aktualności

Wyszukiwanie informacji o kosmetykach

Branża kosmetyczna jest bardzo podatna na sezonowość i dynamicznie dostosowuje się do trendów panujących wśród konsumentów. Warto podkreślić też rolę smartfonów w trakcie ścieżki zakupowej – 31% Polaków szuka za ich pośrednictwem inspiracji co do zakupu różnych produktów lub usług, a 25% używa telefonu do znalezienia informacji o lokalnych sklepach i usługach.

Wyszukiwania związane z pielęgnacją urody czy makijażem, jakie internauci wpisują w Google są sezonowe. W skali roku charakteryzuje je stabilny przyrost na poziomie 5% rok do roku, jednak w okresie przedświątecznym zyskują aż 25%. Wyszukiwania te są zarówno generyczne, jak i powiązane z nazwami konkretnych marek. Warto zauważyć, że użytkownicy rozglądają się za produktami określonych firm sezonowo, prawdopodobnie poszukując ich na prezent.

Zapytania związane z usuwaniem owłosienia stanowią wprawdzie tylko 1,2% kategorii dotyczącej pielęgnacji, jednak w skali roku zyskały aż 6,3%. Innymi hasłami znacznie zyskującymi na popularności są zapytania o perfumy i zapachy. Stanowią one 11,1% kategorii związanej z urodą oraz pielęgnacją i zyskały aż 13,4% w skali roku.     

Wyszukiwania związane z markami i sprzedawcami detalicznymi rosną przed Wielkanocą i Świętami Bożego Narodzenia, kiedy konsumenci rozglądają się za prezentami.

Najszybciej zyskującą na popularności podkategorią w odniesieniu do makijażu jest makijaż ogólny (+12%). Internauci interesują się także podkładami i pudrami (+6%) oraz makijażem oczu (+5%). Zapytania dotyczące malowania oczu notują 3 najważniejsze szczyty wyszukiwań w ciągu roku: przed Wielkanocą, w październiku i przed Świętami Bożego Narodzenia. W okresie wielkanocnym ludzie poszukują wiosennych inspiracji na nowy odświeżony wygląd, w październiku rozglądają się za tutorialami pod kątem Haloween, a przed świętami za prezentami. 

Foto: Pixabay