Minął drugi dzień Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Aktualności

Minął drugi dzień Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Podczas drugiego dnia Kongresu padło wiele istotnych wskazówek, które pozwolą przedsiębiorcom w lepszy sposób prowadzić biznes. Dotyczyły one takich kwestii, jak edukacja, nowoczesne narzędzia, działania oddolne czy cyfrowa rewolucja.

Drugi dzień Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw rozpoczął się od solidnej dawki praktycznej wiedzy. Jednym z porannych spotkań była sesja poświęcona cyfryzacji i wyzwaniom dla europejskiej gospodarki. Wagę rozwoju tego obszaru podkreśliło wystąpienie Komisarz ds. Gospodarki i Społeczeństwa Cyfrowego z Komisji Europejskiej, która nie mogąc osobiście wystąpić na wydarzeniu, pojawiła się … wersji cyfrowej, bo jej wystąpienie transmitowano z Brukseli.

Bardziej analogowo było podczas debaty „Społeczna odpowiedzialność biznesu a przedsiębiorczość społeczna”. Monika Doroszkiewicz z Fundacji Głos Serca z Krakowa uczuliła uczestników na kwestię uświadamiania lokalnych, małych przedsiębiorstw w zakresie działań z zakresu CSR, które często ich nie stosują z braku wiedzy o ich istnieniu.

Podczas przedpołudniowych sesji można było porozmawiać również o rekrutacji 4.0, skutecznej motywacji i zaangażowaniu wśród pracowników. Podczas innej dyskusji starano się odpowiedzieć na pytanie, czy spółki celowe uczelni wyższych są najlepszą drogą do współpracy z biznesem. Odpowiedzi udzielił m.in. Tomasz Stypułkowski z Instytutu Innowacji i Technologii Politechniki Białostockiej.

Ważnym punktem w agendzie tego dnia była sesja Sejmiku Województwa Śląskiego poświęcona trójkątowi współpracy nauki, biznesu i samorządu na rzecz zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego regionów. Po sesji odbyło się uroczyste wręczenia Odznak Honorowych za zasługi dla Województwa Śląskiego. Wyróżniono także samorządy, które w sposób szczególny wspierają MŚP.

Kongres to, oprócz debat i spotkań, również transfer wiedzy praktycznej przekazywanej podczas licznych warsztatów. W drugim dniu wiedzą marketingową dzielił się Facebook, którego przedstawiciele opowiadali, jak mogą pomóc w rozwoju przedsiębiorstwa i o tym, jak wykorzystać Instagram jako narzędzie biznesowe do realizacji własnych celów.

Patronem medialnym wydarzenia jest „Poradnik Handlowca”.